• “pirmenybė tarp konkurentų” (konkurencinė pirmenybė) – žinios ir informacija.
• ekonominė nauda arba verslo efektas (būdingas tik verslo organizacijoms).
Strategija – “tai veiksmai, raidos procesai, sąlygojantys organizacinę elgseną”.
• Strategija – “tai veiksmai, raidos procesai, sąlygojantys organizacinę elgseną”.
• “Loginis inkrementalizmas” – nuo 60 metų
• “Portfelinis planavimas” - nuo 70 metų
• “Strateginės pozicijos ir konkurentų analizė”
• “Išteklių, įgūdžių ir kompetencijų mokykla” – nuo 90 metų.
•
Susiformavo penktojo dešimtmečio viduryje.
• Susiformavo penktojo dešimtmečio viduryje.
• Pagrindiniai uždaviniai:
• aplinkos analizė,
• aplinkos pokyčių prognozė,
• organizacijos veiklos numatymas ir projektavimas atsižvelgiant į galimus aplinkos pokyčius.
• Strategija: Organizacija siekdama “pirmenybės tarp konkurentų” suderina vidinius organizacijos parametrus ir pritaiko jos iš anksto numatytiems aplinkos pokyčiams.
• Susiformavo šeštajame dešimtmetyje.
• Pirminio plano pakeitimo metodas pasirodė neefektyvus, jį pakeitė “bandymų ir klaidų” metodas.
• Organizacija naudodama “bandymų ir klaidų” metodą, priima sprendimus, suderina tarpusavyje vidinius ir išorinius organizacijos veiksnius, formuoja veiklos būdus, kurie ir yra organizacijos strategija.
• Susiformavo septintajame dešimtmetyje.
• Septyniasdešimtų metų makroekonominis nestabilumas (naftos krizė ir t.t.) diskreditavo besiformuojantį mokyklos modelį.
• Makroekonominiai pokyčiai parodė esamų metodų netobulumą nestabilioje aplinkoje.
• “Strateginių pozicijų ir konkurentų analizės” mokykla pakeitė besiformuojančios “Portfelinio planavimo” mokyklos modelį.
• Strategijos kūrimo procesui įtakos turėjo nauji veiksniai – organizacijos didis, konkurentų kiekis.
• Naujas požiūris į strategijos kūrimo procesą leido teoriškai apibrėžti ir naudoti “pirmenybę tarp konkurentų”.
Susiformavo devintame dešimtmetyje.
• Susiformavo devintame dešimtmetyje.
• Organizacija siekdama “pirmenybės tarp konkurentų” daugiau dėmesio skyrė organizacijos vidiniams veiksniams, turimiems ištekliams bei įgūdžiams. (Pvz., organizacijos Wal-Mart, Soutwest Airlines, Nucor Steel)
• Naujos mokyklos trūkumai:
• -jaunas ir nepakankamai išvystytas analitinis modelis;
• -analizuojant organizacijos vidinius veiksnius, nuvertinama aplinkos svarbą.
Organizacijos žinioms, stiprioms pusėms, gebėjimams, kompetencijoms, įgūdžiams apibrėžti, autoriai naudoja “išskirtinės kompetencijos” (Kenneth Andrews) arba “raktinės kompetencijos” (Prahalad and Hamel) sąvokas.
• Organizacijos žinioms, stiprioms pusėms, gebėjimams, kompetencijoms, įgūdžiams apibrėžti, autoriai naudoja “išskirtinės kompetencijos” (Kenneth Andrews) arba “raktinės kompetencijos” (Prahalad and Hamel) sąvokas.
• “Raktinė kompetencija” – tai organizacijos gebėjimų, technologijų, žinių, sukauptos patirties rinkinis, kuris tampa...
Šį darbą sudaro 1177 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!