Šiuolaikinėse studijose stebimas pastovus, įdomus procesas – heterogeninių grupių amžiaus atžvilgiu egzistavimas. Šalia taip vadinamų tradicinio amžiaus studentų (apie 23 m.) didėja netradicinio amžiaus studentų (virš 23 m.) skaičius. Šitoks reiškinys tapo mūsų dienų realija, kasdienybe. Tačiau ši realija kelia ir tam tikras problemas. Dėstytojai privalo vienu metu dirbti ir su tradiciniais, ir su netradiciniais studentais. Studentai yra priversti gana ilgą studijų laiką praleisti kartu mokantis, dirbant, bendraujant ir bendradarbiaujant. Iš pokalbių su studentais, dėstytojų korpusų aiškėja, kad tęstinių studijų metu formuojasi trys heterogeniškumo valdymo tendencijos andragoginės veiklos procese.
• kai kuriais atvejais dėstytojai nekreipia dėmesio į heterogeninės grupės amžiaus atžvilgiu susidarymą ir egzistavimą. Todėl manoma, kad nereikia jokios intervencijos; tarpusavio santykiai mokymosi procese klostosi “natūraliai”, bet taip nėra.
• tiek dėstytojų, tiek studentų iniciatyva vyksta grupės narių integracijos, unifikacijos procesai, priklausomai nuo to, kurių studentų grupė (tradicinio ar netradicinio amžiaus) ar dėstytojo veikla dominuoja.
• dėstytojai kartais atiduoda pirmenybę netradicinio amžiaus studentams, teigdami, jog pastarieji yra labiau motyvuoti, turi didesnę patirtį, todėl lengviau su jais dirbti ir bendradarbiauti. Tokiu atveju užmirštami tradicinio amžiaus studentai.
a) kito “skirtingo nuo manęs” amžiaus atžvilgiu egzistavimą;
b) teisės būti skirtingam pripažinimas;
c) bendrų sąlyčio taškų ieškojimas ir radimas, pripažįstant kiekvieno besimokančiojo skirtumą;
d) andragoginės veiklos diferencijavimas;
e) savitumo išlaikymas bendradarbiaujant ir bendraujant, vystant socialines kompetencijas;
f) atitinkamos aplinkos kūrimas.
Problemos aktualumą atspindi ir individualūs pokalbiai su TSI studentais. Jų metu išryškėjo tokios heterogeninės grupės narių problemos:
a) skirtingos narių nuostatos, vertybės, patirtis, kompetencijos trukdo normaliai tiek dėstytojų, tiek studentų veiklai, sukelia konfliktus, net frustracijas;
b) dėstytojai nelabai sutaria su savimi ir studentais, pasirinkdami tą pačią studijų strategiją, taktiką, aplinką, ritmą skirtingo amžiaus grupės nariams. Tai paskatino pradėti tyrimą.
Analizuojama konkreti situacija: andragoginės veiklos ypatumai ir heterogeninė grupė. Šioje situacijoje išskiriame ypatingą reiškinį – heterogeniškumo valdymą, kaip andragoginę veiklą. Tokiu būdu galima konkretinti ir pačią tyrimo mokslinę problemą: kokios heterogeniškumo valdymo galimybės andragoginėje veikloje?
Vienas iš mūsų tyrimo...
Šį darbą sudaro 2165 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!