1.
Krizių vadybos požiūriu krizė – tai ir normalaus proceso sutrikimas, ir nenumatytas atvejis, keliantis grėsmę organizacijai, ir ūmus netikėtas įvykis, svarbus atsitikimas, potencialiai galintis pakenkti ar net sugriauti organizacijos reputaciją.
1. Atsitikimų (stichinės) krizės. Joms priskiriamos ekologinės krizės, krizės, susijusios su gamybos proceso sutrikimais.
2. Socialinės krizės. Tai krizinės situacijos, pasireiškiančios socialiniuose sluoksniuose (pvz.: streikai).
3. Ekonominės, arba finansinės krizės. Tai krizės, susijusios su kompanijų veikla finansų rinkose. Tokių krizių pasekmės gali būti firmų žlugimas ar jų savarankiškumo praradimas.
1. Krizinė situacija.
2. Krizės priežastys.
3. Krizės eiga.
4. Krizės stadijos.
5. Krizės poveikis.
Esminiai krizinės situacijos aspektai:
• Įvykis yra faktas, ir jo nebepakeisi;
• Svarbiausia yra dėmesį sutelkti į informacijos apie įvykį pateikimą;
• Dažnai informacija apie įvykį pasklinda nuo organizacijos nepriklausomoje plotmėje.
Psichologiniai stresai:
• Informacinis stresas, kuris atsiranda dėl informacinės perkrovos, kai žmogus, susiduriantis su didele atsakomybe dėl priimamų sprendimų, neranda reikalingo algoritmo, nesugeba priimti sprendimo per nustatytą laiką.
• Emocinis stresas , susijęs su grėsme žmogaus fiziniam saugumui, materialinei gerovei, socialiniam statusui ir pan.
Psichologiniai barjerai organizacijai patekus į krizinę situaciją:
• Stresas. Stresas visų pirma lemia organizacijos narių elgesį ir reakciją krizinėje situacijoje.
• Vienišumo jausmas. Organizacija jaučiasi izoliuota ir apleista.
• Panika. Krizės metu stiprėja organizacijos personalo panika.
• Iškreiptas suvokimas. Tai vadinama organizacijos narių sukilimu prieš save.
Pagal kilmę krizių priežastys skirstomos į:
1. Endogeninės priežastys, esančios vidinėje organizacijos įtakos srityje. Vidinės priežastys gali būti nesėkminga organizacijos vadyba, ekonominės, personalo, finansų strategijos klaidos.
2. Egzogeninės priežastys, kylančios už organizacijos ribų, esančios netiesioginio poveikio lauke. Prie išorinių veiksnių galima priskirti organizacijos technologinę, ekonominę, konkurencinę, socialinę, visuomeninę, teisinę aplinkas.
Krizės eiga (Roselieb, 1999)
PRADŽIA-LŪŽIO TAŠKAS-PABAIGA
Organizacijos tikslas –
laiku pastebėti krizę, kad kuo ilgesnis būtų laiko tarpas nuo pradžios iki lūžio taško arba pasiekti, kad krizė plistų kuo lėčiau, o proceso trukmė būtų kuo ilgesnė (Bartl, 2000).
2. KRIZĖS STADIJOS
keturių stadijų krizės modelis
1. PRODROMALINĖ (POTENCIALI) STADIJA
2. JAUTRI (PASLĖPTA) laikas
3. NUOLATINĖ (OPI)
4. KRIZĖS SPRENDIMAS
Prodromalinė krizės stadija
Ši, pradinė, krizės stadija gali būti netiesioginė ir...
Šį darbą sudaro 7400 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!