Kiekvienoje firmoje ar organizacijoje dirba žmonės, kuriuos būtina valdyti ir stebėti tam, kad vėliau juos galima būtų tinkamai įvertinti. Darbuotojų įvertinimas tai neatsiejama kiekvienos įmonės veiklos dalis. Tiesioginia vadovai visada vienaip ar kitaip vertina savo pavaldynių darbą, nes taip jie lengviau gali priimti sprendimus, kurie liečia personlą. Vadovai gali priimri, atleisti ar paaukštinti pareigose darbuotoją, nustatyti jo darbo trūkumus ir juos pašalinti, pagerinti darbo kokybę. Visa tai galima pasiekti atlikus darbuotojų atestavimą. Personalo vertinimas nėra privalomas dalykas, atlikti jį ar ne, kiekviena organizacija sprendžia pati. Taip pat nėra griežtų reikalavimų kaip atlikti atestavimą, pagal kokius kriterijus arba kokiu metodu vertinti darbuotojų asmeninius bruožus, profesinę kompetenciją bei galimybių nustatymą. Kiekviena firma pasirenka būtent tuos kriterijus, tuos metodus, kurie jai atrodo tinkamiausi ir duoda geresnį rezultatą.
Darbuotojų vertinimas – tai formalizuotas procesas, skirtas darbuotojų darbo atlikimo lygiui įvertinti ir leidžiantis nustatyti, kurie darbuotojai nusipelno pareigų paaukštinimo ar pažeminimo, o kuriuos reikia mokyti. Tai yra daugiaplaninis ir sudėtingas uždavinys.
• oficialus, arba formalus sisteminis, - organizacijos ar įmonės nuožiūra atliekamas kas pusmetį, kasmet arba rečiau.
Dėl glaudaus ryšio tarp darbo rezultatų ir atsako į juos neformalus vertinimas skatina pageidaujamą darbo atlikimo lygį ir slopina nepageidaujamą, dar prieš jam paaiškėjant. Paprastai neformalus vertinimas yra pasakomas, bet neužrašomas.
Yra trys priežastys, dėl kurių tiesioginiai vadovai vertina savo pavaldinių darbą.
• Pirmoji: darbuotojo vertinimo metu gaunama svarbi informacija, kuria remiantis galima priimti sprendimus dėl darbuotojo paaukštinimo ar jo atlyginimo padidinimo.
• Antroji: darbuotojo įvertinimas leidžia tiesioginiam vadovui ir jo pavaldiniui sudaryti planą, kaip šalinti trūkumus, kurie paaiškėjo vertinimo metu, ir įtvirtinti privalumus.
• Trečioji: darbuotojų vertinimas gali būti naudingas planuojant darbuotojo karjerą, nes atsižvelgiant į vertinimo metu atskleistus trūkumus bei stipriąsias puses galima koreguoti jo karjeros planą.
2. Darbuotojų vertinimo tikslai ir uždaviniai
Skiriami šie drabuotojų vertinimo tikslai:
• nustatyti darbuotojų tinkamumą tam tikroms pareigoms;
• teisingai organizuoti jų darbo apmokėjimą;
• išsiaiškinti gerąją darbo patirtį ir su...
Šį darbą sudaro 2497 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!