Problemos aktualumas. Per pastarąjį dešimtmetį labai pakito gyvenimo sparta. Su ja ir vertybinės nuostatos, vaikų poreikiai, o taip pat ir jų mąstymas. Vis dažniau pedagogai teigia, kad mokiniai pasidarė nebe tokie kūrybingi, jų vaizduotė tampa vis skurdesnė. Taip pat vaikų elgesys vis labiau tampa agresyvesnis. To pagrindinė priežastis – „prisirišimas prie kompiuterinių žaidimų ir televizijos ekranų personažų, beprasmiškų televizijos ar radijo reklamų tekstų kartojimas ir kt.“ (9, 45).
„Tėvai neretai džiaugiasi, kad įsigilinęs į kompiuterio teikiamas galimybes vaikas neieško bendraamžių kompanijos, neprasimano nuotykių gatvėje. Jie jaučiasi ramesni, kai žino, jog atžala palyginti saugiai leidžia laiką namie prie stalo šviečiančio ekrano draugijoje.“ (Vaitiekienė, 2007). Jiems ramiau, kad jų vaikai nesusidės su bloga kompanija, nepaklius į narkotikų prekeivių akiratį, išvengs incidentų gatvėje arba nelaimės kelyje. Taip pat šiuolaikiniai tėvai, labiau pripažindami protinę brandą, dažnai nepakankamai vertina vaikų jausminį suvokimą. Vis labiau pamirštama, kad pasulį pažįstant žaidimo, meno ir apskritai grožio kalba svarbiausias vaidmuo tenka jausmams, emocijoms ir intuicijai.
Vaikui žaidžiant atsiskleidžia pažintiniai procesai. Jis „fantazuodamas gali tyrinėti ir išmėginti daugelį pažintinių reagavimo būdų, kuriuos tikrovėje atlikti neįmanoma.“ (15, 188). Žaizdamas vaikas gali išreikšti slaptas savo svajones, atsikratyti nemalonių, skaudžių išgyvenimų. Žaidybinė veikla atskleidžia jo emocinę ir psichinę būseną.
Menas – tai tam tikra žaidimo rūšis. Pirmieji pažinimo šaltiniai ankstyvaisiais asmenybės gyvenimo metais yra žaidimas, piešimas ir kitos meninės saviraiškos priemonės. „Vaikystės meninė saviraiška, piešimas – tai prigimtiniai pasaulio pažinimo būdai.“ (3, 7). Šalia žaidimo ir kalbos priskiriamas ir piešimas, kaip vienas iš ankstyvosios komunikacijos ir mąstymo formų.
Piešiant ir žaidžiant plėtojasi vaikų psichomotoriniai, sensomotoriniai, pasaulio pažinimo, kalbiniai įgūdžiai bei savivoka. Tad šios abi veiklos yra labai svarbios vaiko augimo procese ir asmenybės vystymuisi.
Tyrimo objektas – dailė ir žaidimas, kaip ugdymo priemonė, specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams (I – IV klasėse).
Tyrimo tikslas – išsiaiškinti pradinių klasių pedagogų požiūrį į dailę ir žaidimą, kaip ugdymo priemonę specialiųjų ugdymosi...
Šį darbą sudaro 4618 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!