Eglė Vištortienė, NSE-7gr.
ĮVADAS
Lietuvos Respublikos švietimo sistemą reglamentuojantys įstatymai gina kiekvieno asmens teisę įgyti jo poreikius ir gebėjimus atitinkantį išsilavinimą. Vienas iš esminių švietimo sistemos bruožų – sudaryti sąlygas vaikams, turintiems raidos sutrikimų, mokytis pagal jų individualius gebėjimus parengtas adaptuotas ar modifikuotas programas ir taikant specialiojo ugdymo mokomąsias priemones bei metodus siekiant optimalios mokymosi kokybės. (J.Ambrukaitis)
Kiekvienas žmogus yra unikalus ir vertingas, visi specialiųjų poreikių vaikai šiandieninėje mokykloje turėtų jaustis saugiai ir jaukiai. Žmogaus biologiškumą suprantame kaip organizmą, fizinę kūno sandarą, temperamentą, psichinių procesų kaitą, gebėjimą veikti ir pan. Kita vertus, jis yra aktyvus socialinio gyvenimo, materialinių ir dvasinių vertybių kūrėjas (Kaffemanienė, 2001).
Šiuolaikinio visuomeninio gyvenimo praktika ir individuali žmogaus egzistencija atskleidžia vis didėjančius jo biologinius ir socialinius prieštaravimus. Šis prieštaravimas visuomenės sąmonėje iškilo gana vėlai. Socialinę integraciją skatinti reikia kuo anksčiau, vaikams turintiems ugdymosi kliūčių ir kliuvinių (mental tetardation). Specialiųjų poreikių vaikams (SPV) skatinama išmokti adaptyvaus elgesio, ugdyti socialinius įgūdžius. Normaliai besivystantiems komunikaciniams ryšiams tarp bendraamžių reikia išmokti taip pat ir bendrauti su neįgaliais be išankstinės neigiamos nuostatos, jautriau suvokti jų specialiuosius ir bendruosius poreikius bei galimybes. (Kaffemanienė) Ambrukaitis (1996) pažymi, kad iš tokio bendravimo visi turės akivaizdžią naudą – ir tie, kurie nebebus atstumti ir izoliuoti, ir tie, kurie nebeatstumtų kitų. Evangelijoje sakoma apie unikalų žmogų, „O, koks didelis Dievo Tėvo dosnumas, kokia didelė ir nuostabi žmogaus laimė! Jam leista turėti tai, ko pageidaus, ir tapti tuo, kuo panorės. Žvėrys, gimdami iš motinos įsčių, gauna tai, ką turės, kaip sako Lucilijus. Aukščiausios dvasios arba iškart, arba truputį vėliau tampa tuo, kuo išlieka per amžius. Tuo tarpu gimstančiam žmogui Tėvas davė visokios rūšies sėklų ir visokios gyvybės užuomazgų. Tos, kurias jis puoselės, išaugs ir subrandins jame savo vaisius. Jei puoselės augalines, taps augalu, jei juslines – gyvuliu, jei racionalias – taps dangiška būtybe, jei intelektines – taps angelu ir Dievo sūnumi“ (Mirandola...
Šį darbą sudaro 8681 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!