Temos aktualumas. 1918m. Lietuvai paskelbus savo valstybingumą ir nepriklausomybę, susirūpinta sutrikusio vystymosi vaikų specialiuoju auklėjimu ir mokymu, jų globa. Laikui bėgant imta leisti įvairūs leidiniai, vadovėliai, apibūdinantys specialiuosius poreikius bei jų įvertinimą, specialiųjų poreikių vaikus, bei jų mokymosi problemas ir tų problemų sprendimo būdus (Karvelis, 2003). Organizuoti tokių vaikų, paauglių ir kitų asmenų specialųjį mokymą, auklėjimą ir globą daug padėjo medikai, pedagogai, pažangūs visuomenės veikėjai, katalikiškos bendrijos, draugijos bei mokslo įstaigos. 1931m., grįžęs iš specialiosios pedagogikos bei psichologijos studijų Šveicarijoje, Vokietijoje J. Laužikas rūpinosi specialiosios (pagalbinės) mokyklos įkūrimu. Jo iniciatyva 1931m. Kaune įsteigta pirmoji Lietuvoje pagalbinė mokykla (Karvelis, 2003). 1938 – 1939m. Šiauliuose, Rokiškyje ir Panevėžyje įsteigta po 1 speciąliąją klasę (Tautos mokykla. 1938.) Kai kurie šaltiniai nurodo, kad 1923m. Vilniuje veikė pagalbinė mokykla, kurios vedėja buvo H. Kačinska. Vėliau kūrėsi dar daugiau pagalbinių mokyklų (vienoje iš jų buvo mokoma lenkų kalba, kita -žydų pagalbinė mokykla). Jos beveik buvo neprieinamos lietuviams, negalintiems mokytis bendrojo lavinimo mokyklose. 1938m. Laužiko iniciatyva (Karvelis, 2003) pradėjo darbą specialiosios pedagogikos trejų metų vasaros kursai, kuriems vadovavo jis pats.
Taigi jau prieškarinėje nepriklausomoje Lietuvoje vaikų, turinčių psichofizinio vystymosi sutrikimų bei mokymosi problemų, specialiojo mokymo organizavimas buvo įgijęs tam tikrą praktinę patirtį.
Siekiant užtikrinti sutrikusio intelekto vaikų ugdymą ir mokymą, Lietuvos švietimo ministro 1956m. Gruodžio 16d. Įsakymu prie pagalbinių mokyklų organizuotos visos dienos grupės. Taip tam tikra prasme integruoti šių vaikų ugdymo pradmenys. Laikui bėgant steigėsi vis daugiau ugdymo įstaigų. 1977m. Rugsėjo 1d. Vilniuje buvo įsteigta vadinamo sulėtėjusio vystymosi vaikų eksperimentinė internatinė mokykla, kurioje buvo ugdomi vaikai, turintys specifinių pažinimo procesų sutrikimų ir mokymosi sunkumų. Iki šių metų buvo atidarytos beveik visų neįgalių vaikų kategorijoms skirtos specialiosios ikimokyklinės įstaigos ar bent grupės lopšeliuose – darželiuose. 1989 – 1990m. Švietimo ministerijai buvo pavaldžios 51 specialiosios mokyklos, kuriose tuo metu mokėsi 11 473 mokiniai, turintys klausos, regos, kalbos ir kalbėjimo trūkumų,...
Šį darbą sudaro 4239 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!