Šiauliai, 2007
Įvadas
Kiekvienas žmogus – tai galimybė. Pasaulyje nerasime visai panašių išvaizda, juo labiau charakteriu, mąstymu, gabumais, žmonių. Ir į klasę susirenka labai skirtingi vaikai. Pirmiausia jie skiriasi fizine branda bei psichiniu ir emociniu išsivystymu.
Jau daugiau nei dešimtmetis vykstanti praktinė neįgaliųjų, specialiųjų poreikių (tame tarpe ir ugdymo(-si)) turinčių asmenų integracija į visuomenę, bendruomeninį gyvenimą edukologijos profesionalų, tai yra tiek praktikų, tiek tyrėjų, iki šiol nėra galutinai kokybiškai atskleista. Be to, iki šiol praktikoje, dirbant su specialiųjų ugdymo(-si) poreikių (SUP) turinčiais ugdytiniais, susiduriama su begalia įvairiausių trukdžių – pradedant nepatogumais, kuriuos sukelia kompensacinė technika, jos naudojimas, pedagogo edukacine meistryste (kompetencija ir pasiruošimu spręsti su neįgalumu susijusias ugdymo situacijas), baigiant makropolitiniais neįgalumą reglamentuojančiais įstatymais.
Pastaruoju metu specialiųjų ugdymo(si) poreikių turinčių vaikų integracijos ir inkliuzijos procesai, moksleivių ugdymo organizavimas analizuojamas plačiu kontekstu. Raginama vertinti ne tik ugdymo kokybę, bet ugdytinio gyvenimo kokybę, akcentuojami subjektyvūs asmens sąveikos vertinimo kriterijai.
Vaikas mokykloje patirdamas nerimą, jausdamasis nesaugus, tarsi “užsiblokuoja”, jo galimybės mokytis ir išmokti labai sumažėja. Didžiausia kliūtis mokytis yra baimė. Išsigandęs, įsibaiminęs vaikas negali būti geras mokinys. Svarbu, kad mokykloje vaikas būtų psichologiškai saugus, jaustų savo vertę, kad būtų užkirstas kelias baimei ir nerimui.
Šeima vaikystėje yra viena iš svarbiausių socializacijos institutų, kurią jungia bendras būstas, giminystės ryšiai ir dvasinis bendrumas, pasireiškiantis savitarpio pagalba ir moraline atsakomybe. Šeimos mikroklimatas sąlygoja vaiko asmenybės savybių vystymąsi, visuomenėje priimtų normų įsisavinimą. Vidinė vaiko būsena priklauso nuo tarpusavio santykių šeimoje, meilės ir reikšmingumo jam parodymo principais. Tai formuoja vaiko savivertės ir santykio su aplinkiniais pagrindus.
Specialiųjų poreikių mokiniai
Specialiųjų poreikių vaikas - tai vaikas, kuris dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų gali ribotai dalyvauti ugdyme ir visuomenės gyvenime. Ugdymosi sunkumų gali kilti dėl sutrikusio intelekto, klausos, kalbos, regos, fizinių, emocijų ir elgesio, specifinių pažinimo ar kitų vaiko raidos sutrikimų.
Vaiko specialieji ugdymosi poreikiai vertinami pedagoginiu, psichologiniu, medicininiu ir socialiniu požiūriais bei skirstomi į 4 grupes: nedideli, vidutiniai,...
Šį darbą sudaro 2423 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!