Šiuolaikinis požiūris į žmogiškųjų išteklių valdymą 5
Žmogiškųjų išteklių valdymo tikslai 6
Valdymo sritys 6
iI. ŽmoGIŠKŲJŲ išteklių planavimas 7
Pagrindinės sąvokos 7
Darbo paklausa 8
Darbo pasiūla 8
Darbo jėgos planavimas 9
Planavimo etapai 10
Prognozavimas 11
Žmogiškųjų išteklių programos 12
Verbavimas ir atranka 13
Orientavimas 17
Lanksti įmonė 17
Personalo išlaikymas 19
Organizacijos mažinimas 20
Mokymas 21
Investicijos į darbuotojus 22
iII. Žmogiškųjų išteklių sisteminis valdymo požiūris 23
IV. ŽMOgiškųjų IŠTEKLIŲ VADOVO PADĖTIS ORGANIZACIJOJE 25
Žmogiškųjų išteklių vadovo pareigos 25
V. ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ POLITIKA 27
VI. Žmogiškųjų išteklių strategija 29
APIBENDRINIMAS 33
LITERATŪRA 34
ĮVADAS
Apibrėžimas
Žmogiškųjų išteklių valdymas – organizacijai reikalingų žmogiškųjų išteklių numatymas ir užtikrinimas.
Žmogiškieji ištekliai – dirbančiųjų žinios, įgūdžiai bei pastangos, kurias jie panaudoja dirbdami organizacijoje.
Dirbantieji – organizacijoje dirbantys asmenys, kuriems už darbą mokamas atlyginimas, bei savanoriai.
Tikslas
Kryptingai panaudoti ir ugdyti organizacijos darbuotojų potencialą tam, kad siekdama užsibrėžtų tikslų organizacija užtikrintų efektyvų darbą.
Sąvokos
Konkurencinis pranašumas (competetive advantage) – organizacijos veiklos aspektai, suteikiantys jai pranašumą prieš konkurentus.
Personalo valdymas (personnel management) – organizacijos darbuotojų verbavimo, apmokėjimo ir mokymo valdymas bei administravimas.
Žmogiškųjų išteklių valdymas (human resource management) – strateginis, nuoseklus ir visapusis požiūris į organizacijos žmogiškųjų išteklių valdymą ir ugdymą.
I. ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ VALDYMAS
Netolimoje praeityje nagrinėjant žmonių vaidmenį organizacijoje, buvo vartojamas žodis ,,žmonės”. Paskutiniais XX a. dešimtmečiais paplito šiuolaikinis terminas ,,žmogiškųjų išteklių valdymas”, kuris išstūmė ankstesnį ,,personalo valdymą”. Kyla klausimas, ar žmogiškųjų išteklių valdymas skiriasi nuo personalo valdymo?
Kai kurie tyrėjai (Schuler R.S., Huber V.L., 2001) nusiteikę prieš termino ,,žmogiškieji ištekliai” vartojimą. Tai jie grindžia dviem pagrindinėmis priežastimis:
1. Jie tvirtina, kad sakant ,,žmogiškieji ištekliai”, žmonės sulyginami su kitais išteklias ir dehumanizuojami. Tačiau organizacijos darbuotojai, kaip žmogiškųjų ištekliai, derinami su kitais jos išteklias. Žmogiškųjų išteklių valdymas pabrėžia, kad žmonės – svarbiausias organizacijos išteklius.
2. Tyrėjai teigia, kad žmogiškieji ištekliai - tiesiog naujas personalo valdymo pavadinimas. Ši kritika irgi neteisinga. Pirma, todėl, kad pati žmogiškųjų išteklių valdymo filosofija skiriasi nuo personalo valdymo. Antra, marketingo, gamybos ar finansų vadovai nėra personalo vadovai, bet valdo žmogiškuosius išteklius, todėl jie yra žmogiškųjų išteklių vadovai.
1 lentelė
Personalo...
Šį darbą sudaro 7626 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!