Žmogiškieji ištekliai tai yra darbo jėgos valdymo modelis, kuriuo stengiamasi pasiekti geresnių rezultatų. Kitaip žmogiškieji ištekliai tai tiesiog organizacijos personalas – darbuotojai. Vadybos ekspertai žmogiškuosius išteklius įvardija kaip sunkiausiai pasiekiamą konkurencinį elementą – didžiausią organizacijos turtą. Kad žmogiškųjų išteklių valdymas yra vienas svarbiausių procesų organizacijoje suprato ir daugumos sėkmingų įmonių vadovai.
Kiekviena gyvuojanti organizacija, nesvarbu kokia veikla beužsiimtų, siekia sulaukti kuo didesnės sėkmės. Organizacijos sėkmę užtikrina daug faktorių, tokie kaip: organizacijos personalas, struktūra, vartotojų ir konkurentų pažinimas ir kt.. Tačiau kuris iš jų yra svarbiausias? Manau atsakymų galima rasti įvairių, bet mano nuomone tai yra personalas – žmogiškieji ištekliai.
Šiuo metu sėkmingai besivystančios organizacijos, vis daugiau dėmesio skiria žmogiškųjų išteklių valdymui. Ypač akcentuojamas darbuotojų kompetencijos ugdymas, motyvavimo būdai, atsakomybės didinimas. Svarbus visų kategorijų darbuotojų pasirengimas, nes tik sklandus visų lygių darbas garantuoja sėkmę versle. Personalo valdymo žinių reikia ne tik vadybininkui, tačiau ir eiliniam specialistui, ir techniniam vykdytojui.
Šiandien darbo jėga tampa lemiamu gamybos veiksniu, puikiai savo darbą išmanantys darbuotojai tampa organizacijos pagrindiniu kapitalu, kurį reikia tausoti ir nuolatos ugdyti. Tik sukūrus tinkamas sąlygas, kurios sudomintų darbuotojus, suartintų organizacijos ir darbuotojų interesus, galima pasiekti geresnius rezultatus, sėkmingai vystyti verslą.
Neretai žmonėms išgirdus sąvoką „žmogiškieji ištekliai“ iškyla klausimas, kas jie tokie? Tačiau galbūt, net nežinodami organizacijos veikloje su šia sąvoka yra susiduriama ko ne kasdieną. Mokslinėje literatūroje galima rasti labai įvairių žmogiškųjų išteklių sąvokos aiškinimų. Plačiąją prasme, žmogiškiuosius išteklius galime įvardinti kaip visos šalies gyventojus, arba tiesiog darbo jėgą, o siaurąją prasme, žmogiškieji ištekliai yra susiję daugiau su organizacijos vidine aplinka, tai apima organizacijos personalą, t. y. darbuotojus.
Žmogiškųjų išteklių vadybą galima apibūdinti kaip strateginę veiklos sritį, valdančią vertingiausią kiekvienos organizacijos kapitalą – žmones, kurie individualiai ir bendromis pastangomis įgyvendina visus organizacijos tikslus, kartu didindami konkurencinį pranašumą. Tai apima personalo poreikių planavimą, paieškas ir adaptavimą, ugdymą, jų veiklos valdymą, karjeros planavimą bei atlygio sistemų kūrimą.
Žmogiškųjų išteklių vadybos žinios, gebėjimai ir nuostatos, bet kuriai organizacijai reikalingos konkurencinėje kovoje. Žmogiškųjų išteklių valdymas reikalauja, kad vadovai iki smulkmenų žinotų apie pavaldinius ir galėtų priimtų pagrįstus sprendimus, darbuotojų atrankos, mokymo ir ugdymo, jų tarpusavio santykių ir atlyginimo už darbo rezultatus srityse.
• natūralieji: gamtos, aplinkos, žemių gelmių turtai;
• materialieji: gamybos įranga,...
Šį darbą sudaro 2005 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!