Tyrimo aktualumas. Kiekvienas žmogus daugybe gijų susijęs su šeima, visuomene. Sėkmingus ryšius su žmonių aplinka lemia nuo mažens ugdomos asmenybės savybės ir socialiniai įgūdžiai. V. Grakauskaitė ir N. Kropaitė (2004) teigia, kad socialiniai įgūdžiai – tai gebėjimai sugyventi su kitais asmenimis ir jų grupėmis, užmegzti ir plėtoti tarpasmeninius ryšius, ieškoti kompromisų, konstruktyviai spręsti konfliktus; mokytis, dirbti ir kurti kartu su kitais, siekti bendro tikslo, dalyvauti tautos ir bendruomenės kūrime, pilietiniame bei politiniame gyvenime, gerbti demokratinius visuomenės gyvenimo principus ir vertybes, rūpintis aplinka. Taigi, socializacijos procese vaikas perima žinias apie visuomenę, visuomeninius santykius, socialinio elgesio normas ir taisykles.
Todėl galime būtų teigti, kad vaiko socialinių žinių, socialinių mokėjimų ir socialinių gebėjimų ugdymas turi didžiausią įtaką asmenybės savybių formavimuisi. Socialinis ugdymas – tai formavimas socialiai reikšmingų asmenybės savybių (pareigingumo, atsakingumo, savarankiškumo, tolerancijos ir kt.), kurios turi didelę reikšmę jo socializacijai. Pasak I. Leliūgienės (2003), socialinis ugdymas – tai konkrečių savybių formavimas konkrečiam vaikui, apimant skirtingus ugdymo aspektus: fizinį, estetinį, darbinį ugdymą ir kt. Norint papildomai pasidomėti socialinių gebėjimų ugdymu mokykloje, buvo pasirinktas socialinių gebėjimų ugdymo bendrojo lavinimo mokykloje tyrimas.
Tyrimo objektas – mokinių socialiniai gebėjimai.
Tyrimo tikslas: socialinių gebėjimų ugdymo bendrojo lavinimo mokykloje veiksmingumo adekvačiam mokinių savo elgesio vertinimui nustatymas.
2. Įvertinti mokinių socialaus elgesio gebėjimus, pagal tyrimo metu gautus rezultatus.
Hipotezė.
• Mokinimas trūksta veiksmingesnio socialinių gebėjimų ugdymo, kad mokiniai sugebėtų dorovingai vertinti savo elgesį.
Tyrimo metodika ir organizavimas: Tyrimas buvo organizuotas 2005 m. lapkričio mėn. Apklausai atlikti buvo pasirinktas anketavimo metodas, gauti rezultatai apibendrinti, taip pat buvo naudojama MS Excel programa. 9 klausimų anketos, išdalintos Miroslavo vidurinėje mokykloje (Alytaus rajonas). Tyrimo metu, buvo išdalinta 15 anketų, iš jų – 3 anketos buvo sugadintos, 2 anketos negrįžo. Viso apklausta 10 mokykloje besimokančių mokinių. Apklausoje dalyvavę mokiniai įvairaus amžiaus bei lyties. Iš visų respondentų 6 mergaitės ir 4 berniukai, respondentai mokosi 8, 9 klasėse. Apklaustųjų moksleivių amžius 14-16 metų.
ANKETA
Mielas...
Šį darbą sudaro 1667 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!