SANTRAUKA
Šiame darbe buvo nagrinėjama mokinių, grįžusių iš užsienio, patirtis adaptuojantis
bendrojo lavinimo mokykloje: teigiami ir neigiami išgyvenimai. Mokiniai, grįžtantys iš užsienio į
bendrojo lavinimo mokyklas, yra naujas, Lietuvos mokslininkų mažai tyrinėtas edukacinis
reiškinys. Šiuo tyrimu norima atkreipti dėmesį į švietimo sistemai naujai iškylančias problemas,
susijusias su mokinių emigracija ir remigracija .
Tyrimo problema yra ta, kad bendrojo lavinimo mokyklos/švietimo institucijos prastai suvokia
vaikų grįžusių iš užsienio situaciją: akademines, socialines ir psichologines problemas, jų
patiriamus išgyvenimus ir realiai nepasirengę teikti pagalbos, nors teisiniai dokumentai nurodo
kryptis, kaip organizuoti vaikų, grįžusių iš užsienio, ugdymą.
Tyrimo tikslas atskleisti, kokius išgyvenimus patiria mokiniai, grįžę iš užsienio, į Lietuvos
bendrojo lavinimo mokyklą ir kokia parama jiems teikiama. Šio tikslo buvo siekiama atskleidžiant
kultūrinio šoko, sugrįžimo kultūrinio šoko, taip pat mokyklos keitimo ypatumų ir paramos
programų teorijas, analizuojant įstatymų bazę, nurodančią, kaip organizuoti vaikų, grįžusių iš
užsienio, ugdymą, bei atliekant kokybinį aprašomojo tipo tyrimą.
Tyrime dalyvavo 8 mokiniai, grįžę iš užsienio į Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklą. Buvo
vykdoma tikslinė dalyvių atranka. Atrinkti tie mokiniai, kurie galėjo geriausiai atsakyti į keliamus
problemos klausimus ir, kurie užsienyje praleido ne mažiau vienerius metus.
Tyrimo metu nustatyta, kad sugrįžimą iš užsienio į Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklą lydi
teigiami ir neigiami išgyvenimai. Teigiami išgyvenimai yra susiję su didesnėmis savirealizacijos
galimybėmis, o taip pat su naujai atsiradusiais socialiniais ryšiais. Neigiami išgyvenimai patiriami
dėl švietimo sistemų skirtumų, paramos programų nebuvimo, mokytojų elgsenos ir dėl netekties
išgyvenimų.
Tyrimas parodė, kad vaikų grįžimas iš užsienio į Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklas yra naujas,
prastai suvokiamas ir neįvertintas reiškinys. Nors yra parengta teisinių dokumentų bazė, kuri nurodo
kryptis, kaip turėtų būti organizuojama parama, tačiau reiškinio naujumas, teisinių dokumentų
nekonkretumas, mokyklos administracijos ir mokytojų nepasirengimas, problemos nesuvokimas bei
menka patirtis šiuo klausimu, lėmė, jog tiriamiesiems nebuvo suteikta reali pagalba, palengvinanti
jų adaptaciją Lietuvos bendrojo lavinimo mokykloje.
Šį darbą sudaro 17031 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!