3. grupė, pagal įstatymą formaliai vadovaujama vieno nario, mokytojo.
Getzelsas ir Thelenas manė, kad norint suprasti santykius, lemiamus tokių aplinkybių, reikia turėti aiškią teorinę sampratą. Getzelso ir Theleno klasės grupių modelyje yra du svarbūs aspektai. Pirmasis modelio aspektas nusako, kad pačioje klasėje esama individų, tam tikrų asmenybių, turinčių savo poreikius. Šią psichologinę perspektyvą būtų galima pavadinti asmenine klasės gyvenimo plotme. Šiuo požiūriu klasės elgesį lemia individo poreikiai, motyvai ir nuostatos, o ne jo socialinis vaidmuo. Antrasis aspektas teigia tai, kad šioje aplinkoje išsikristalizuota tam tikri vaidmenys ir lūkesčiai, siekiant įgyvendinti sistemos tikslus. Tą aspektą galima pavadinti socialine klasės plote. Šiuo atžvilgiu klasės klimatą lemia bendri lūkesčiai, kurie yra socialinių vaidmenų dalis.
Klasės elgesį ir tam tikrą klasės klimatą lemia būtent ir socialinių, ir asmeninių plotmių sąveikos. Arba, šiek tiek supaprastinus, klasės socialinė sąveika yra savų motyvų skatinamų žmonių, reaguojančių vienas į kitą socialinėje aplinkoje, rezultatas. Būtent ši „aš – kitas“ sąveika kuria klasės klimatą, jį palaiko ir skatina susidaryti tam tikram mokinio elgesiui, mokantis socialinių ir akademinių dalykų.(Arends 116 psl.).
Jautresnis mokytojas, atėjęs į klasę, beveik iš karto pajunta mokinių darbo ir bendravimo emocinį foną, t.y. ar klasėje „šilta“, „šalta“, ar neutralu. Be abejo, tiek mokytojui, tiek mokiniams malonesnė „šilta“ atmosfera klasėje, tačiau reikia susikurti, ir mokytojas šiuo atveju neturėtų likti nuošalyje.
Darbo ir bendravimo atmosferą klasėje dažnai lemia mokinių sąveikos būdai, pasireiškiantys tuo, kaip jie siekia savų tikslų, kaip juos derina su bendrais klasės tikslais. Jei mokiniai teikia pirmenybę saviems poreikiams ir tikslams, nekreipdami dėmesio į bendrus klasės tikslus ir netgi neatsižvelgiama į draugų interesus, klasėje bus „šalta“, nes dominuos nuolatinis rungtyniavimas, varžybos dėl pažymių, mokytojų palankumo, lyderiavimo ir t.t. Rungtyniavimas sukuria nesantaiką, priešiškumą ir nepageidautino elgesio situacijas.
Klasėje neutralu arba „vėsu“, kai įsivyrauja individualizmu grįsti santykiai, kai kiekvienas mokinys orientuojasi tik į savus tikslus ir poreikius, o kiti jam visai nerūpi. Tokia sąveika...
Šį darbą sudaro 2046 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!