.
IŠVADOS …………………………………………………………………………………..
LITERATŪRA ……………………………………………………………………………..
1
1
3
4
5
5
6
8
10
12
13
ĮVADAS
Aktualumas ir problematika
Pasaulio vystymosi istorija liudija, kad gabių žmonių veikla gali daryti lemtingą įtaką tautos ar net civilizacijos raidai, jos pažangai. Galbūt, tai yra viena priežasčių, dėl kurių gabumo ir gabių vaikų ugdymo tyrimams skiriama dėmesio. Gabumas – psichologinė sąvoka, gabumo modelių, intelekto tyrimų įvairovė, kuriamos vis naujos teorijos liudija problemos sudėtingumą ir svarbą psichologijos mokslui. Gabių vaikų ugdymo problemos – erdvė edukologijos moksliniams tyrimams ir pedagoginei praktikai. Gabių vaikų potencialo atsiskleidimo skatinimas ir realizavimas yra neatskiriamai susijęs su žmogiškaisiais ištekliais ir todėl reikšmingas socialine, ekonomine, politine prasme. Taigi tai neturėtų likti be atitinkamo vadybininkų, sociologų, politikų, o tuo labiau edukologų dėmesio.
Reformuoto ugdymo pagrindinis tikslas – savaranki ir kūrybinga, maksimaliai jau mokykloje savo gebėjimus išskleidžianti asmenybė (Lietuvos švietimo koncepcija, 1992, p. 5). Lietuva – maža valstybė, neturinti gausių gamtos išteklių, tad didžiausias jos turtas, pažangos ir plėtros prielaida, būtinybė ir galimybė yra žmogus. Žmogiškieji ištekliai – pagrindiniai mūsų šalies resursai. Vaikai – tai itin svarbi tų resursų dalis, kurios puoselėjimas dabartyje reiškia investiciją į ateitį. Gabūs vaikai sudaro palyginti nedidelę žmogiškųjų išteklių dalį, tačiau suaugę jie tampa atskirų sričių profesionalais, galinčiais daryti ženklią įtaką tam tikros rūšies veiklos (mokslinės, kultūrinės, ekonominės, politinės ir t.t.) vyksmui. Todėl labai svarbu, kad gabių vaikų intelekto potencialas būtų pastebėtas, sudarytos sąlygos jam atsiskleisti ir būti realizuotam. Gabių vaikų ugdymo svarbą visuomenės vystymuisi pabrėžė Šalkauskis (1936), Maceina (1934), gabumų identifikacijos, jų plėtojimo klausimai rūpėjo Vabalui-Gudaičiui (1983), Jovaišai (1978), tinkamo gabiųjų mokymo problemos sprendimo ieškoma diferencijuoto mokymo specialistų Laužiko (1974), Šiaučiukėnienės (1997, 1998) darbuose. Per pastarąjį dešimtmetį spaudoje pasirodė nemažai straipsnių (Ališauskas, Karvelis, Kašys, 1992; Gaižutis, 1993; Kalvaitis, 1998; Šiaučiukėnienė, 1998 ir kt.), kurių autoriai siekia atkreipti dėmesį į gabių vaikų ugdymo problemas Lietuvoje. Gabių vaikų vidinės motyvacijos įtaką jų pasiekimams tyrinėjusi Almonaitienė 1997 metais VDU apgynė disertaciją ”Moksleivių kūrybingumo psichologiniai veiksniai”. Tačiau darbų,...
Šį darbą sudaro 3245 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!