Temos aktualumas. Specialiųjų poreikių žmonių yra visose pasaulio šalyse ir visuose socialiniuose sluoksniuose. Dažniausiai didžiausias dėmesys kreipiamas būtent į jų silpnybes, jie laikomi antrarūšiais, dar blogiau kai žeminami. Specialiųjų poreikių žmonės neturėtų būti nuvertinami, nes jie tokie pat žmonės kaip ir visi kiti, tik su specialiais poreikiais.
Specialieji ugdymo(si) poreikiai yra svarbi socialinė reikmė, problema kurią būtina analizuoti, nes tik gerai pažindami specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų problemas, išanalizavę grupes, galime tinkamai padėti specialiųjų poreikių asmenims, o kuo kvalifikuotesnę pagalbą ugdytinis gaus, tuo geriau išmoks būtiniausių dalykų, lengviau adaptuosis visuomenėje. Didelę dalį specialiųjų poreikių asmenų sudaro vaikai, mokiniai.
Specialiųjų poreikių asmenų (SPA) ugdymas turėtų būti neatskiriama integruota Lietuvos švietimo ir mokslo sritis bei sudaryti vieną svarbiausių neįgalių asmenų socialinės integracinės politikos dalį, apimančią formalųjį ikimokyklinį, pradinį, vidurinį ir profesinį ugdymą, aukštąjį išsilavinimą, suaugusiųjų švietimą bei jų neformalųjį ugdymą. (Specialiųjų poreikių asmenų ugdymo reformos nacionalinės strategijos projektas, 2002)
Statistikos departamento duomenimis (2003) 2001/2002 mokslo metais mokės apie 55000 specialiųjų poreikių mokinių, t. y. beveik 10 % nuo visos mokinių populiacijos (583850). Šio departamento 2009m. duomenimis, į mokslo įstaigas integruoti 114621 specialiųjų poreikių vaikai ir mokiniai.
Taigi analizuojant šią temą iškilo tokie klausimai:
1. Kokia specialiųjų ugdymo(si) poreikių samprata?
2. Kokios yra specialiųjų poreikių vaikų grupės?
3. Kokio ugdymo reikia šiems vaikams kad būtų patenkinti specialieji ugdymo(si) poreikiai?
Tyrimo tikslas – išanalizuoti vaikų specialiuosius ugdymo(si) poreikius.
Tyrimo objektas – specialieji vaikų ugdymo(si) poreikiai.
Tyrimo uždaviniai:
1) apibūdinti specialiuosius ugdymo(si) poreikius;
2) įvardinti specialiųjų poreikių vaikų ir moksleivių grupes;
3) apibūdinti specialiųjų poreikių vaikų ugdymą
Tyrimo metodika – literatūros apžvalga, analizė.
1. Specialiųjų ugdymo(si) poreikių samprata
Ališauskas (2003), specialiuosius ugdymosi poreikius apibūdina kaip pagalbos ir paslaugų reikmes, kurių tenkinimas garantuoja optimalią individualią ugdytinio raidą ir mokymosi pasiekimų lygį. Lietuvos respublikos specialiojo ugdymo įstatyme (1998) specialieji ugdymosi poreikiai apibūdinami kaip pagalbos ir paslaugų reikmė, atsirandanti dėl to, kad ugdymo ir saviugdos reikalavimai neatitinka specialiųjų poreikių asmens galimybių.
Pasak Ališausko (2003), specialiuosius...
Šį darbą sudaro 1345 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!