MOKYMOSI CHARAKTERISTIKA 1. Raidos sutrikimas Nežymus protinis atsilikimas 2. Sunkumai, kuriuos patiria mokinys dėl raidos sutrikimo Vytautas sunkiai atlieka palyginimus, daro išvadas, greitai pamiršta išmoktus dalykus, jam sunku sutelkti dėmesį ilgesniam laikui. Anot A. Ališausko, protiškai atsilikusių vaikų yra „nepakankamai išsivysčiusios elementariosios funkcijos <...> ir sudėtingiausi pažintiniai ir atminties procesai (pavyzdžiui mąstymas, įsiminimas)“ (Ališauskas, 1996:30). Jo kalba yra logiškai skurdi, ja reiškiami elementariausi objektų ir reiškinių santykiai. Tai reiškia, kad jis kalba paprastais sakiniais, nevartoja sąvokų ir jam bus sunku palaikyti pokalbį, logiškai vystyti mintį. 3. Specialūs poreikiai, kylantys dėl raidos sutrikimo Atsižvelgus į šiuos sunkumus, reikia sudaryti sąlygas vaikui patirti sėkmę atliekant paprastas užduotis, pagirti už kiekvieną mažesnį pasiekimą. Taip pat reikia nuolat paraginti vaiką, kad galėtų klasėje dirbti savarankiškai. Būtina medžiagą pateikti vaizdžiai, trumpai ir aiškiai, nes mokinys suvoks ir įsimins tokią medžiagą, kuri jį sudomins, sužadins emocijas. Be to,visa, kas buvo išmokta reikia pastoviai kartoti. Taip pat Vytautui bus reikalinga psichologo, papildoma pedagogų ir tėvų pagalba. 4. Mokinio gebėjimai, kuriais galima remtis Yra darbštus, pareigingas, sugeba atlikti užduotis, kai jos pateikiamos teisingai. UGDYMO PLANAS 1. Anglų kalbos adaptuotoji programa 1.2. Penkių dalykų ar temų pritaikymo pavydžiai 1. Daiktavardžių kūrimas naudojant galūnes –r, -er, -or , kurios nusako profesijas Adaptuota tema: išmokti taisyklingai ištarti profesijų pavadinimus ir atpažinti jas paveiksluose. Mokytoja Vytautui duoda paveiklėlius, kuriame pavaizduota profesija ir apačioj parašytas pavadinimas. Po to, kai ji raiškiai ištaria profesijas, ir mokiniai pakartoja, gali sekti žaidimas. Mokytoja pasako profesiją, ir Vytautas turi pakelti atitinkamą paveikslėlį. 2. Lankytinos vietos mieste ir daiktų pirkimas. Adaptuota tema: išmokti atpažinti ir atskirti angliškus pinigus ir mokėti taisyklingai ištarti elementarias pirkimo frazes parduotuvėje. Mokytojai reikės pasidaryti popierinius pinigus arba atsinešti tikras monetas, kad mokiniai galėtų vizualiai pamatyti. Mokytoja įvardina kiekvieną monetą, mokiniai pakartoja. Žinių įtvirtinimui mokytojas gali naudoti tokį „pakopinį mokymo“ modelį, kurį pateikia D.Hallahan ir M.Kauffman : mokytojas sako: „I have 2 sterlings. Dabar tu pasakyk, kiek pinigų aš turiu“, vėliau seka kitas klausimas, kuris reikalauja atsakymo „yes“, „no“- „Do I have 2 sterlings in my hand?“. Po to mokytoja pateikia dar ribotesnį klausimą „I don‘t have 1 or 10 sterlings. How much I have?“. Taip mokytojo parama mažėja, ir Vytautas aktyviau dalyvaus mokymo veikloje. 3. Savo ir kitų žmonių išvaizdos apibūdinimas. Adaptuota tema: išmokti apibūdinti save pora lengvų angliškų būdvardžių pagalba. Būtina parodyti, kaip vaizdžiai atrodo „big“, „small“, „fat“, naudojant vizualią medžiagą. Mokytoja gali prieš klasę pastatyti du mokinius ir juo palyginti, taip Vytautui bus lengviau suvokti būdvardžių reikšmes. 4. Gerund sudarymas po veiksmažodžių „like“,“hate“,“prefer“, kalbant apie sportą. Adaptuota tema: mokėti taisyklingai ištarti judėjimo veiksmus : swimming, running, diving ir t.t. Ši užduotis taip pat gali būti pateikta su paveikslėliais, kurie bus pristatyti aiškiai ištariant veiksmus. 5. Krypčių nurodymas Išmokti atpažinti ir atskirti angliškus pinigus ir mokėti taisyklingai ištarti elementarias pirkimo frazes parduotuvėje. Išmokti atskirti kryptis: kairę nuo dešinės, apačią, viršų ir kt. Mokytojas iš pradžių vaizdžiai parodo, kaip kryptys „atrodo“ tuo pačiu raiškiai ištardamas žodžius, kad Vytautas ir kiti mokiniai galėtų įsiminti jų tarimą ir skambesį. Vėliau gali sekti žaidimas: mokytojas vienam iš klasės mokinių angliškai pasako pasukti dėšinėn ir atnešti lapą. Po to tokį patį nurodymą turi atlikti Vytautas. Kadangi jis matė, kaip prieš tai užduotį atliko kitas mokinys, jam bus lengviau susiorientuoti. 2. Mokėjimai ir įgūdžiai, kurie bus formuojami atsižvelgus į raidos sutrikimą Kadangi nežymiai sutrikusio intelekto vaikų paprastai būna sutrikusios loginio mąstymo operacijos: analizavimas, lyginimas ,apibendrinimas, didelis dėmesys turi būti „skirtas skirti mąstymo, pažintinių interesų ugdymui, kalbos raidai“ ( pagal „Pagrindinio ugdymo 5-10 klasių bendrųjų programų pritaikymo rekomendacijos“ 2009: 6). Kitas svarbus aspektas – savarankiškumo ugdymas. Jį mes ugdysime panaudodami individualų darbą užduotims atlikti. Taip pat reikia vystyti verbalinius ir neverbalinius kalbos gebėjimus bendravimui su bendraamžiais. Jie bus ugdomi paaiškinus, koks elgesys yra geras, koks ne. Klasės darbo metu gali būti taikomi vaidmenų žaidimai, kurie ugdytų socialinius įgūdžius. 3. Specialios pagalbos poreikis Specialią pagalbą gali teikti mokyklos specialusis pedagogas. Jis gali „pateikti pasiūlymų, kaip pagerinti vaikų mokymosi veiklą
Šį darbą sudaro 1403 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!