Nuo seniausių laikų, t.y. nuo pat civilizacijos atsirado, laisvalaikis laikomas aukščiausio luomo privilegija. Turėti laisvalaikį, nesirūpinti vien tik fiziologinių poreikių patenkinimu, jau yra žmonijos pasiekimas.
Laisvalaikio praleidimas turi labai svarbią reikšmę kiekvieno žmogaus gyvenime. Jau senovės Graikijoje efektyviam laisvalaikio praleidimui buvo skiriama daug dėmesio. Laisvas laikas buvo skiriamas filosofijai, retoriniam, politiniam, atletiniam, muzikiniam ir estetiniam savęs tobulinimui [2,p.161].
Spartėjant gyvenimo tempui, didėjant informacijos srautams, darbo ir studijų procesui tampant vis sudėtingesniam, didėja žmogaus fizinė ir dvasinė įtampa. Tam , kad bent trumpam žmogus galėtų atsipalaiduoti nuo šios įtampos, jis turi gerai pailsėti, atgauti jėgas, sukaupti jų naujiems darbams ir užmojams. Todėl labai svarbu, ką žmogus veikia laisvalaikiu, kokias veiklos rūšis jis pasirenka ir kaip tas pasirinkimas veikia tiek patį žmogų, tiek jo santykį su aplinka.
Laisvalaikis – didžiulis žmonijos turtas, nes tai vienas iš svarbiausių kūrybinio atsiskleidimo ir kultūrinio tobulėjimo veiksnių. Neturint laisvo laiko, negalima tenkinti kultūros poreikių. Kitaip tariant laisvalaikis – tai viena iš svarbiausių kultūrinio asmenybės tobulėjimo prielaidų.
Laisvalaikis kaip vienas reikšmingiausių asmenybės tobulėjimo veiksnių gali būti panaudotas kūryboje, o kūryba laisvalaikiu yra kiekvieno indėlis į visuomenės kultūrą, patenkinanti dvasinį žmogaus pasaulį.
Darbo objektas – vyresnių mokinių požiūris į aktyvų laisvalaikį.
Darbo tikslas – išsiaiškinti vyresnių moksleivių vertybines orientacijas ir laisvalaikio vertybių prioritetus.
Nustatyti vyresnių mokinių vertybines nuostatas ir interesus, bei labiausiai vertinamas žmogaus vertybes.
Išnagrinėti kaip organiziuojamas neformalus ugdymas bendrojo lavinimo mokyklose ir kitose neformalaus ugdymo institucijose.
Sudaryti laisvalikio užsiėmimų ranginę skalę pagal jų prestižiškumą.
Darbo problema – ar popamokinis organizuotas mokinių laisvalaikis bendrojo lavinimo mokyklose bei kitose neformalaus ugdymo institucijose atitinka mokinių poreikius, norus ir šiandieninių technikos bei gyvenimo būdo reikalavimus? Ar ugdytiniui nepatraukli veikla skatina neužimtumą?
Šią problemą yra nagrinėję šie tyrėjai: G. Kvieskienė (2000), I. Leliūgienė (2003), R. Makarskaitė (2002) ir kt.
Darbo metodai: literatūros nagrinėjama tema analizė, anketinė apklausa.
Pagrindinės sąvokos:
Būrelis – pastovus vienmečių arba skirtingo amžiaus tarpsnių moksleivių susivienijimas kuriais nors savišvietos,...
Šį darbą sudaro 4075 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!