Temos aktualumas. Nuolatinis žmogaus tobulėjimas yra neatsiejamas nuo jo gyvenimo: šis procesas siejamas su mokymosi visą gyvenimą. Sakoma, kad mokymasis, kuris tęsiasi visą gyvenimą jau nėra tik vienas iš švietimo ir mokymo aspektų, kadangi jis turi tapti svarbiausiu principu, dalyvaujant pilname mokymesi (Mokymosi visą gyvenimą memorandumas, 2001).
Mokėjimo mokytis sąvoka yra kildinama iš savarankiško, savivaldaus mokymosi idėjų. Mokslinėje literatūroje dažniausiai ši kompetencija siejama su besimokančiojo žiniomis ir supratimu apie savo mokymąsi, asmeninį mokymąsi: jo stilių ir strategijas, gebėjimais nuolat vertinti ir analizuoti mokymosi patirtį, motyvuota mokymosi veikla. Daugumoje šaltinių mokėjimo mokytis samprata pateikiama panašiai, pvz: asmens noras ir pasirengimas imtis naujų užduočių, gebėjimas kontroliuoti pažintinius ir emocinius procesus mokymosi metu, taikyti įgytus gebėjimus įvairiuose kontekstuose. Teigiama, kad mokėjimas mokytis turi būti ugdomas nuolat nagrinėjant bet kurį mokomojo dalyko turinį ir imantis bet kurios veiklos (Balevičienė, Paurienė. 2013).
Tikslas: nagrinėjant mokslinę literatūrą atskleisti mokytojų požiūrį į mokėjimo mokytis kompetencijos ugdymą ir vertinimą.
Objektas: mokytojų požiūris į mokėjimo mokytis kompetencijos ugdymą ir vertinimą.
1. Išskirti mokėjimo mokytis kompetencijos apibrėžimą.
2. Išsiaiškinti, koks mokytojų požiūris į mokėjimo mokytis kompetencijos ugdymą ir vertinimą.
3. Atskleisti mokytojo vaidmenį šiandieniniame ugdyme.
Problema: koks mokytojų požiūris į mokėjimo mokytis kompetencijos ugdymą ir vertinimą.
Metodai: Mokslinės literatūros ir duomenų analizė.
Tam, kad būtų galima mokytis visą gyvenimą, turima suprasti, jog mokymasis vyksta jau siejant turimas žinias, jas plečiant, reikia suprasti žinių ir gebėjimų vertę, pažinti save kaip besimokančią asmenybę, suvokti individualius poreikius, išsikelti mokymosi tikslus, o veiklą planuoti taip, kad šiuos tikslus pasiekti, taip pat reikia išmanyti įvairias mokymosi strategijas, padedančias siekti mokymosi tikslų ir apmąstyti savo mokymąsi (Balevičienė, Paurienė. 2013).
„Priešmokyklinio ugdymo bendrojoje programoje (2014) nurodoma, jog mokėjimas mokytis turi būti integruojamas į socialinę, komunikavimo, pažinimo, sveikatos ir meninę kompetencijas. Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų apraše (2014), Ikimokyklinio ugdymo metodinėse rekomendacijose (2015) išskiriama mokėjimo mokytis sritis, kurią pedagogai turi įgyvendinti ugdydami ikimokyklinio amžiaus vaikus“ (Stonkuvienė, 2018).
Bendrosios kompetencijos jau...
Šį darbą sudaro 781 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!