Ugdymo tyrimo mokslinio straipsnio skaidrės
Prišmokykliniame amžiuje vaikai išgyvena sudėtingą raidos laikotarpį,kuris lemia tolesnio ugdymo/si mokykloje sėkmę.
• Prišmokykliniame amžiuje vaikai išgyvena sudėtingą raidos laikotarpį,kuris lemia tolesnio ugdymo/si mokykloje sėkmę.
• Leisdami vaiką į priešmokyklinę grupę tėvai tikisi,kad vaikas bus mokomas skaityti rašyti,sakičiuoti.
• Siekiant ištirti tėvų ir pedagogų požiūrį į pažintinės kompetencijjos ugdymą/si 2014m.balandžio ir gegužės mėnesius buvo atliktas tyrimas.
Priešmokyklinis ugdymas nuo mokymo mokykloje skiriasi ne tik ugdymo/-si turiniu, tačiau ir ugdymo/-si metodais, būdais, pasiekimų vertinimo kriterijais. Pažinimo kompetencija – tai vaiko domėjimasis jį supančia aplinka, gebėjimas sutelkti dėmesį, suvokti, įsiminti, samprotauti, kritiškai mąstyti.
Tikslas
Atskleisti tėvų ir pedagogų požiūrį į pažintinės kompetencijos ugdymą/-si priešmokyklinio amžiaus grupėje.
Uždaviniai:
1. Teoriškai pagrįsti pažintinės kompetencijos sampratą ir reikšmę priešmokykliniame amžiuje. 2. Nustatyti tėvų ir pedagogų požiūrį į pažintinių kompetencijų ugdymą/-si priešmokyklinio amžiaus grupėje.
Tyrimo metodai:
• mokslinės literatūros analizė,
• apklausa (raštu).
Analizė
• Lietuvai atgavus nepriklausomybę priešmokyklinis ugdymas traktuojamas plačiau ir yra orientuotas į visapusį vaikų brandinimą mokyklai.
• Priešmokyklinis ugdymas suprantamas kaip nuosekliojo švietimo sistemos pakopa jungiant ugdymą/-si šeimoje ar ikimokyklinio ugdymo įstaigoje ir mokykloje, bet turinti specifinius,kokybiškai naujus tikslus ir uždavinius.
• Priešmokyklinis ugdymas trunka vienerius (iškirtinais atvejais dvejus) metus.
Pažinimo kompetencijos ugdymo/si turinys
• Priešmokyklinio amžiaus vaikas lengvai geba įsidėmėti ir atpažinti daiktus, požymius, detales, savybes.
• Geba atlikti loginius veiksmus pirmyn, skiria daiktų padėtį erdvėje savo kūno atžvilgiu ir vienas kito atžvilgiu (Monkevičienė, 2004).
• Ugdant priešmokyklinio amžiaus vaikų pažintinę kompetenciją svarbu plėtoti tam tikras temas: pažinimo apie save, įgyti supratimą apie įvairias pasaulio sritis – artimiausią daiktinę, socialinę ir kultūrinę namų bei priešmokyklinės grupės aplinką (daiktus žmones, jų gyvenimo būdą, kultūros reiškinius, dangaus kūnus), žemę, jos paviršių, laiko tėkmę (Monkevičienė, 2004).
Pažintinės kompetencijos ugdymui/si turi reikšmę
• Priešmokyklinės grupės bendradarbiavimas su mokykla.
• Ugdymo procesas priešmokyklinėje grupėje rodo, kad ji yra jungiamoji grandis tarp šeimos ir mokyklos, todėl visų šių institucijų bendradarbiavimas yra neabejotinai svarbus ir būtinas (Monkevičienė ir kt., 2011).
• Pradinių klasių mokytojas turėtų asmeniškai susipažinti būsimaisiais mokiniais, dalyvauti vaikų...
Šį darbą sudaro 911 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!