IŠVADOS, REKOMENDACIJOS..................................................................................................
LITERATŪROS IR KITŲ INFORMACIJOS ŠALTINIŲ SĄRAŠAS..........................................
PRIEDAI..........................................................................................................................................
Temos aktualumas, naujumas. Darnus vystymasis šiais laikais yra viena prioritetinių Europos Sąjungos politikos krypčių. Darnus vystymasis apima visas svarbiausias vertybes, padedančias išsaugoti gamtą, aplinką ateities kartoms, jų saugiam egzistavimui. Pripažinus darnaus vystymosi vertybes kaip svarbiausias, pamatines išlikimo sąlygas, tapo aktualu ugdyti jaunus žmones taip, kad jie gebėtų gyventi pagal darnaus vystymosi strategijas. Jungtinių tautų Švietimo, mokslo ir kultūros organizacijos pateikiamoje darnaus vystymosi tikslų projekcijoje švietime teigiama, kad šiais laikais darnus vystymasis neįsivaizduojamas ir neįmanomas, jei besimokantieji neįgis visų reikalingų kompetencijų, kurių dėka galės siekti karjeros, kurti pilietinę visuomenę, gyventi pagal darnaus vystymosi vertybes. Žmogaus poveikis gamtinei aplinkai pasireiškia per veiklą ir elgesį, todėl mokėjimas veikti pagal darnaus vystymosi principus yra viena iš kompetencijų, akcentuojamų darnaus vystymosi švietime. Todėl tiek mokslininkų, tiek pedagogų praktikų, kurie analizuoja darnaus vystymosi idėjas, ekologinio aplinkosauginio bei gamtamokslinio ugdymo sritį nuomone, žmogaus nuostatas, elgesį gamtos ir aplinkos atžvilgiu būtina tikslingai formuoti jau ikimokykliniame ugdymo etape1.
Pasaulyje vartojama darnaus vystymosi švietimo sąvoka nurodo darnaus vystymosi idėjomis grindžiamo ugdymo svarbą. Jungtinių Tautų Europos Ekonomikos Komisijos Darnaus vystymosi švietimo strategijoje teigiama, kad darnaus vystymosi švietimas padeda plėtoti ir stiprinti asmenų, grupių, bendruomenių, organizacijų ir šalių gebėjimą svarstyti klausimus ir priimti sprendimus darnaus vystymosi labui. Jis gali padėti pakeisti žmonių požiūrį ir taip suteikti jiems galimybę kurti saugesnį, sveikesnį ir turtingesnį pasaulį – gerinti gyvenimo kokybę.4 Jungtinių Tautų Darbotvarkėje 21 (1992)5 darnaus vystymosi švietimui skiriami 35, 36 skyriai, nurodantys, kad visas švietimas turi būti paremtas darnaus vystymosi vertybėmis.
Temos aktualumą pagrindžia ir tai, kad daugelis Lietuvos ir užsienio autorių domisi darnaus vystymosi vertybėmis grindžiamu ugdymu: Olsson, Gericke (2016)6 įrodė, kad ikimokyklinis ugdymas lemia darnaus vystymosi vertybių formavimąsi vaikų gyvenime; Huckle, Wals (2015)7 analizavo aplinkos apsaugos, sveiko gyvenimo būdo ir kritinio mąstymo formavimo svarbą ikimokykliniame ugdyme, nes tai lemia ateities aplinkos gerovę; Beišienė, Lukavičienė (2015) padarė išvadą,...
Šį darbą sudaro 5030 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!