ĮVADAS
Sveikata – tai fizinė, dvasinė ir socialinė gerovė. Ji – viena iš svarbiausių vertybių. Sveikas vaikas yra laimingas, veiklus, kūrybingas. Jo sveikatą apibūdina ne tik fizinės sveikatos rodikliai, bet ir socialiniai bei emociniai veiksniai, paties vaiko požiūris į sveikatą.
,,Sveikatos ugdymas ypač prasmingas vaikystėje, kai formuojasi vaiko pasaulėjauta ir elgsena. Visi vaikai nori būti stiprūs, vikrūs, ištvermingi, nori būti sveiki. Puoselėdami jų norus pedagogai rūpinasi vaikų fiziniu aktyvumu, grūdinimu, padeda išsiugdyti higienos kultūros įgūdžius ir įpročius, suteikia žinių, kaip išsaugoti sveikatą, rūpinasi tinkamu poilsiu, gera vaikų savijauta darželyje‘‘ (Saviščevienė, Vaitkevičius (sud.), 2000, p.38).
Gera sveikata savaime neatsiranda. Tam reikia valios, tėvų ir pedagogų rūpesčio bei kruopštaus, sistemingo ir nuoseklaus darbo.
Priešmokyklinuko gyvensena formuojasi bendraujant su tėvais, artimais žmonėmis, draugais. Jai turi įtakos ir ugdymo institucija – kaip socialinė aplinka, informacijos šaltinis. Sveikos gyvensenos pasirinkimas ir jai sąlygų sukūrimas – vienas iš priešmokyklinio ugdymo uždavinių. Vaiko asmens higiena ir sauga, sveika mityba, gera psichologine atmosfera rūpinasi ne tik pedagogai, bet ir vaikų tėvai bei visa ugdymo institucijos bendruomenė. Sveikos gyvensenos skatinimas padeda išsaugoti bei stiprinti sveikatą.
,,Priešmokyklinio ugdymo forma – priešmokyklinė grupė. Ji gali būti dviejų modelių:
• Kaip institucinio ikimokyklinio ugdymo tąsa – tiems vaikams, kurie iki 5metų lankė darželį;
• Kaip ugdymo šeimoje tąsa – darželio nelankiusiems vaikams‘‘ (Neifachas, 2004, p.57).
Priešmokyklinio ugdymo turinį reglamentuoja,, Bendroji priešmokyklinio ugdymo ir ugdymosi programa (2002)'‘ kurioje sąlyginai išskiriamos penkios kompetencijų grupės, kurių pagrindas – jau susidarytų vertybinių nuostatų , įgytų gebėjimų ir įgūdžių bei patirties visuma:
• socialinė kompetencija
• sveikatos saugojimo kompetencija
• pažinimo kompetencija
• komunikavimo kompetencija
• meninė kompetencija
Šio darbo tikslas – apžvelgti priešmokyklinio amžiaus vaikų sveiktatos saugojimo kompetencijos plėtotę.
Darbo uždaviniai – susipažinti su sveikatos saugojimo kompetencijos reikšme ir uždaviniais, apžvelgti priešmokyklinio amžiaus vaikų fizines ypatybes, panagrinėti sveikatos saugojimo ir judėjimo kompetencijos ugdymo būdus ir formas.
Darbo metodai: mokslinės literatūros analizė.
I. SVEIKATOS SAUGOJIMO KOMPETENCIJA – KAS TAI?
Tam kad galėtume apžvelgti priešmokyklinio amžiaus...
Šį darbą sudaro 4272 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!