1) Veiklos centrai – patalpos, kuriose sukaupta įvairių medžiagų, priemonių žaislų įvairiai veiklai (meninei veiklai, žaidimams su vandeniu ir smėliu, manipuliavimui daiktais).
2) Kompetencija – gebėjimas atlikti tam tikrą veiklą, remiantis įgytų žinių, gebėjimų, vertybinių nuostatų visuma.
3) Brandumo rodikliai – vaiko kompetencijų socialinio, gamtamokslinio, kalbos, sveikatos, technologinio, meninio ugdymo(si) srityse visuma.
4) Adaptacinis laikotarpis – laiko tarpsnis, kurio metu vaikas įgyja naują statusą derinasi prie naujos aplinkos reikalavimų.
5) Išsilavinimo standartai – siektinų rezultatų – žinių, įgūdžių, gebėjimų bei vertybinių nuostatų – vertinimo kriterijai.
6) Priešmokyklinio ugdymo(si) priemonė – žaislas, daiktas ar medžiaga, padedanti priešmokyklinio amžiaus vaikui natūraliai ugdytis mokymuisi mokykloje reikalingus gebėjimus.
7) Priešmokyklinio ugdymo(si) priemonių paketas – priešmokyklinio ugdymo(si) priemonių visuma, skirta Bendrosios priešmokyklinio ugdymo ir ugdymosi programos tikslams ir uždaviniams bei Priešmokyklinio ugdymo standartams įgyvendinti. Jis sudaromas iš pagrindinių ir papildomų, individualaus ir bendrojo naudojimų priemonių.
8) Pagrindinės ugdymo(si) priemonės – priemonių visuma, būtina priešmokyklinio ugdymo tikslams pasiekti.
9) Papildomos ugdymo(si) priemonės – priemonės, kurios papildo priešmokyklinės grupės pagrindinių priemonių visumą šiuolaikiškomis arba rečiau naudojamomis ne būtiniausiomis priemonėmis.
10) Individualaus naudojimo priemonė – vaiko asmeniniam naudojimui skirta priemonė.
11) Bendrojo naudojimo priemonė – priešmokyklinėje grupėje bendram vaikų naudojimui skirta priemonė.
7. PRIEŠMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ UGDYMO SPECIFIKA.
Priešmokyklinio ugdymo koncepcijos ir kuriama vyriausybinė visuotinio priešmokyklinio ugdymo įgyvendinimo programa gali būti vertinamos priešingai.
Viena vertus tai pastangos sumažinti specialiųjų poreikių vaikų, socialiai, pedagogiškai apleistų, augančių rizikos grupės šeimose vaikų, socialinės atskirties rizika. Be tokios paramos tie vaikai yra pirmieji pretendentai į socialinį atskirtį patiriančių vaikų grupę.
Antra vertus, priešmokyklinio ugdymo koncepcijos atsiradimas rodo ir tai, kad mūsų mokykla tebėra labai akademizuota ir negebanti prisitaikyti prie ateinančių į mokyklą vaikų švietimo poreikių ir jų raidos ypatumų. Toks nukrypimas nuo “normos” yra vaikams pavojingas. Kitaip tariant, mokykla ne visuomet yra socialinės atskirties riziką mažinantis veiksnys. Ji gali ir padidinti vaikų, augančių skurdžioje ir pedagogiškai apleistoje aplinkoje, ar spec. poreikių vaikų socialinės atskirties riziką.
Į priešmokyklinio...
Šį darbą sudaro 1244 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!