Žaidimas – tai turiningas ir įvairus vaikų poilsis po intensyvesnės protinės veiklos. Žaidimų įvairovė sudaro visas galimybes pasirinkti juos kiekvienam pagal savo fizinį pajėgumą, turimą patirtį ir žaidimo sąlygas. Žaidimai padeda pažinti vaiko charakterį, išryškinti jų gabumus. Vaikai kolektyve mokosi draugiškai gyventi. Dažnai tenka nusileisti vienas kitam, tvardytis patyrus nesėkmę ar pergalę, priimti optimaliausią sprendimą, kai savarankiškai siekiamas žaidimo tikslas. Vadinasi, jie gali kontroliuoti savo veiksmus, kryptingai ugdyti valią, išmoksta atidumo, pastabumo, o įdomi veikla net ir pralaimėjusiems žaidėjams sukelia teigiamų emocijų, pasitenkinimą. Sunkumų nugalėjimas laikantis žaidimo taisyklių, verčia žaidėjus sutelkti pastangas, veikti tiksliai. Net ir didžiausias išdykėlis paklūsta žaidimo taisyklėms ir jaudinasi suklydęs ar nepasiekęs pergalės.
Ikimokykliniame amžiuje svarbu, kad vaikas išmoktų pats valdyti savo emocijas. Daugelio dalykų jis mokosi bendraudamas su kitais žmonėmis. Kuriant vaikui saugią aplinką, galima užkirsti kelią vėlesniems sunkumams jo gyvenime.
Žaidžiant su kitais vaikais, išmokstama laikytis žaidimo taisyklių, sumažėja egocentriškumas, skatinama bendradarbiauti. Vaikas taip pat gali mėginti vaidinti įvairius vaidmenis, įgyti naujų socialinių sugebėjimų.
Bendraudamas su kitais vaikais mokosi ieškoti kompromiso, leidžiančio jam turėti, ko jis nori (t. t. žaislą ar žaisti jo norimą žaidimą), bet tuo pačiu ir pasiūlyti kažką, kas skatintų kitą vaiką bendradarbiauti su juo. Taigi, vaikas mokosi jausti šalia esančius žmones, suprasti jų norus, asmeninius tikslus.
Žaisdamas vaikas kaupia patirtį. Žaidimas užima didelę jo gyvenimo dalį. Suaugęs žmogus gali turėti turtingų išgyvenimų, tiek vidinių, tiek išorinių, bet vaikas sau turtus randa daugiausia žaidime ir fantazijose. Lygiai kaip suaugusiojo asmenybė vystosi per išgyvenamą patirtį, taip ir vaiko – per žaidimus, savus ir kitų vaikų ar suaugusiųjų išgalvotus. Turtindamas savo asmenybę, vaikas po truputį plečia savo sugebėjimą suvokti išoriškai realaus pasaulio įvairovę. Žaidimas – tai nuolatinis kūrybiškumo ir gyvumo įrodymas.
J. Piaget ir kitų kognityvinės pakraipos atstovų nuomone, žaidžiant atsiskleidžia pažintiniai procesai. Kūrybiniai žaidimai parodo vaiko pastangas orientuotis realybėje.
L. Vygotskis teigdamas, kad būtent žaidimas nulemia vaiko psichikos...
Šį darbą sudaro 5803 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!