Referatai

Tėvų ir pedagogų įtaka ikimokyklinio amžiaus vaikų kalbos ugdymui

9.8   (3 atsiliepimai)
Tėvų ir pedagogų įtaka ikimokyklinio amžiaus vaikų kalbos ugdymui 1 puslapis
Tėvų ir pedagogų įtaka ikimokyklinio amžiaus vaikų kalbos ugdymui 2 puslapis
Tėvų ir pedagogų įtaka ikimokyklinio amžiaus vaikų kalbos ugdymui 3 puslapis
Tėvų ir pedagogų įtaka ikimokyklinio amžiaus vaikų kalbos ugdymui 4 puslapis
Tėvų ir pedagogų įtaka ikimokyklinio amžiaus vaikų kalbos ugdymui 5 puslapis
Tėvų ir pedagogų įtaka ikimokyklinio amžiaus vaikų kalbos ugdymui 6 puslapis
Tėvų ir pedagogų įtaka ikimokyklinio amžiaus vaikų kalbos ugdymui 7 puslapis
Tėvų ir pedagogų įtaka ikimokyklinio amžiaus vaikų kalbos ugdymui 8 puslapis
Tėvų ir pedagogų įtaka ikimokyklinio amžiaus vaikų kalbos ugdymui 9 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Aprašymas

“Kad užaugintume sveiką, mąstančią, nekonformistišką asmenybę, reikia pradėti šio tikslo siekti jau nuo pat mažens, t.y. skiepyti dar ikimokyklinio amžiaus vaikų įgūdžius ieškoti ir atrasti nauja” (Kulbokienė, Švaplėnienė, 2013, psl.7). Būtent šiais žodžiais norisi pradėti šio darbo įvadą, kadangi, ikimokyklinio amžiaus vaikai ieškojimo ir atradimo įgūdžius pradės ugdytis tik tada, kai bus sudaroma palanki ugdymui(si) aplinka. Ne išimtis ir ikimokyklinio amžiaus vaikų kalbinis ugdymas, nes, pasak V. Gražiene (2001), O. Monkevičiene (2001), V.S. Glebuviene (2001) ir kt. vaikai ugdysis kalbinius gebėjimus ir noriai kalbės apie tai, kas jiems įdomu, ką jie randa naujo, ar negali padaryti to, kas jiems nesiseka tik tada, kai jie jaus palankią ugdomąją aplinką. O palankiausia ir priimtiniausia ugdomąją aplinką, pirmiausi, gali suteikti tėvai ir pedagogai.
L. Nikelienė ir M. Valantiejienė (2010) teigia, jog “vaiko psichinis vystymasis, o ypač kalba, priklauso nuo auklėjimo sąlygų, aplinkos, kurioje jis auga ir ugdosi. Kalba ikimokykliniame amžiuje tampa pagrindine priemone palaikyti tarpusavio santykius su bendraamžiais ir suaugusiais, jos raidą sudaro kalbos suvokimas ir įvairios bendravimo formos. Kalbėti vaikas išmoksta bendraudamas, o bendravimui reikalinga atitinkama aplinka (Nikelienė, Valantiejienė, 2010, psl.3). Suvokiame, kad ankstyvojo amžiaus vaikai kalbėti mokosi sekdami pavyzdžiu, tad didžiausią įtaką kalbos ugdymuisi turi juos supantys žmonės – TĖVAI ir PEDAGOGAI. “Aplinka - tai vaiko tėvai, pedagogai, dirbantys su vaiku, supanti vaiką gyvoji ir negyvoji gamta bei jos reiškiniai. Vaikams žaidžiant tobulėja jų vaizduotė bei kalbiniai gebėjimai, plečiasi žodynas. Kalba padeda vaikui įvardinti daiktus ir įvairius reiškinius, veikti simboliais, žodžiais išreiškia savo ir kitų žmonių būsenas” (Nikelienė, Valantiejienė, 2010, psl. 3).
Kadangi, anot A. Preikšaitienės (2012) vaikų gebėjimas perprasti kalbą yra įgimtas, tačiau įgimto gebėjimo mokytis kalbos realizavimui reikalinga kalbinė aplinka. Kuo vaikas vyresnis, tuo jo kalbinė aplinka turi būti turtingesnė ir turiniu ir forma. Todėl tampa svarbu aktualizuoti ir svarbu atkreipti dėmesį į tėvų ir pedagogų daromą įtaką ikimokyklinio amžiaus vaikų kalbos ugdymui, juk šeima – tai pirmoji institucija, kuri suteikia pirmuosius pradmenis vaiko vystymuisi. Kita vertus, nevertėtų pamiršti ir pedagogų daromos įtakos vaikų kalbos ugdymui. Todėl šiame darbe bus aptariami šie svarbiausi temos aspektai:
• Tėvų įtaka ikimokyklinio amžiaus vaikų kalbos ugdymui;
• Pedagogų įtaka ikimokyklinio amžiaus vaikų kalbos ugdymui;

Ištrauka

“Kad užaugintume sveiką, mąstančią, nekonformistišką asmenybę, reikia pradėti šio tikslo siekti jau nuo pat mažens, t.y. skiepyti dar ikimokyklinio amžiaus vaikų įgūdžius ieškoti ir atrasti nauja” (Kulbokienė, Švaplėnienė, 2013, psl.7). Būtent šiais žodžiais norisi pradėti šio darbo įvadą, kadangi, ikimokyklinio amžiaus vaikai ieškojimo ir atradimo įgūdžius pradės ugdytis tik tada, kai bus sudaroma palanki ugdymui(si) aplinka. Ne išimtis ir ikimokyklinio amžiaus vaikų kalbinis ugdymas, nes, pasak V. Gražiene (2001), O. Monkevičiene (2001), V.S. Glebuviene (2001) ir kt. vaikai ugdysis kalbinius gebėjimus ir noriai kalbės apie tai, kas jiems įdomu, ką jie randa naujo, ar negali padaryti to, kas jiems nesiseka tik tada, kai jie jaus palankią ugdomąją aplinką. O palankiausia ir priimtiniausia ugdomąją aplinką, pirmiausi, gali suteikti tėvai ir pedagogai.
L. Nikelienė ir M. Valantiejienė (2010) teigia, jog “vaiko psichinis vystymasis, o ypač kalba, priklauso nuo auklėjimo sąlygų, aplinkos, kurioje jis auga ir ugdosi. Kalba ikimokykliniame amžiuje tampa pagrindine priemone palaikyti tarpusavio santykius su bendraamžiais ir suaugusiais, jos raidą sudaro kalbos suvokimas ir įvairios bendravimo formos. Kalbėti vaikas išmoksta bendraudamas, o bendravimui reikalinga atitinkama aplinka (Nikelienė, Valantiejienė, 2010, psl.3). Suvokiame, kad ankstyvojo amžiaus vaikai kalbėti mokosi sekdami pavyzdžiu, tad didžiausią įtaką kalbos ugdymuisi turi juos supantys žmonės – TĖVAI ir PEDAGOGAI. “Aplinka - tai vaiko tėvai, pedagogai, dirbantys su vaiku, supanti vaiką gyvoji ir negyvoji gamta bei jos reiškiniai. Vaikams žaidžiant tobulėja jų vaizduotė bei kalbiniai gebėjimai, plečiasi žodynas. Kalba padeda vaikui įvardinti daiktus ir įvairius reiškinius, veikti simboliais, žodžiais išreiškia savo ir kitų žmonių būsenas” (Nikelienė, Valantiejienė, 2010, psl. 3).
Visi suprantame, kad ugdant vaikų kalbą didelę įtaką daro vaiko ir jo tėvų santykis, tėvų daroma įtaka vaikų kalbai. M. Ramonienė (2009) pabrėžia, jog vaikų gimtosios kalbos įvaldymas yra sudėtingas ir ilgas procesas. Juk vaikas išmokęs kalbėti, praplečia savo patyrimą, besirėmusį tik pojūčiais ir suvokimu. Bendraudamas su aplinkiniais, mokydamasis ir dirbdamas,...

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 2106 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

Turinys
  • ĮVADAS 3
  • 1. TĖVŲ ĮTAKA IKIMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ KALBOS UGDYMUI 4
  • 2. PEDAGOGŲ ĮTAKA IKIMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ KALBOS UGDYMUI 5
  • IŠVADOS 7
  • LITERATŪRA 8

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Šaltiniai
✅ Šaltiniai yra
Failo tipas
Word failas (.docx)
Apimtis
9 psl., (2106 ž.)
Darbo duomenys
  • Pedagogikos referatas
  • 9 psl., (2106 ž.)
  • Word failas 30 KB
  • Lygis: Universitetinis
  • ✅ Yra šaltiniai
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį referatą
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt