Sparčiai besikeičiant pedagoginėms nuostatoms bei ugdymo turiniui Lietuvoje ir Europoje, kinta ir reikalavimai, keliami ugdytojo autoritetui ir asmenybei. Šiandien, orientuojantis į gyvenimo reikalavimus, svarbu prognozuoti, kokį mokytoją rengti ugdymo praktikai. Ypač svarbu tirti mokytojo asmenybės struktūros ir autoriteto interpretaciją šiandienos visuomenėje. Šią temą yra palietę daug užsienio ir Lietuvos autorių: M.F.Kvintilianas, Dž.Lokas, Ž.Ž.Ruso, J.H.Pestalocis, A.Dystervėgas, J.Vabalas-Gudaitis, S.Šalkauskis, J.Laužikas, J.Geniušas ir kiti.
Darbo tikslas – atskleisti pedagoginio mokslo raidoje reikalavimus mokytojo asmenybės struktūrai, vertybinei orientacijai ir atsakomybei už asmenybės ugdymą, bei analizuoti šiandieninės visuomenės lūkesčius mokytojo atžvilgiu.
• Nagrinėti klasikinės bei moderniosios pedagogikos mokytojo asmenybei keliamus reikalavimus.
• Palyginti klasikinės ir moderniosios pedagogikos požiūrius į mokytojo asmenybę.
• Tirti, bei pedagogikos mokslo aspektu interpretuoti šiandienos visuomenės lūkesčius pedagogo asmenybei.
Tyrimo metodai: mokslinės pedagogikos literatūros analizė, lyginamoji apžvalga, anketinė apklausa ir duomenų analizė.
Temos naujumas.
Mokytojo asmenybės klausimais yra daug rašę jau anksčiau minėti autoriai. Šia tema yra rašę V.Kavaliauskienė, A.Žemgulienė, J.Navaitienė, R.Malinauskas (Daktaro disertacijos). Temos naujumą sudaro:
• Susistemintas klasikinės ir moderniosios pedagogikos požiūris į pedagogo asmenybę, bei šiandienos visuomenės lūkesčių atskleidimas
Praktinis naudingumas
Šis darbas padeda išryškinti pedagogo asmenybės vaidmenį, kuriant pedagoginę sąveiką, skatina domėtis bei stiprinti pedagoginę savimonę, stiprina poreikį rūpintis pedagogo asmenybe, padeda geriau suvokti jo vaidmenį ugdymo procese.
I Pedagogas, kaip asmenybė
Sunku atskirti asmenybę nuo profesijos, ypač tose veiklos srityse, kur nuolat saveikaujama su žmonėmis. Ypač asmenybė ir profesiniai įgūdžiai bei mokėjimai persipina mokytojuje. Kadangi mokytojas, pasirinkdamas savo profesiją, įsipareigoja ugdyti kitas asmenybes, tai savaime suprantamas ir reikalavimas, kad mokytojas būtų pilnavertė asmenybė, turinti ką duoti savo ugdytiniams. Tik tas sugeba būti pilnutinio ugdymo darbininkas, kas pats yra nors tam tikru laipsniu pilnutinis žmogus. (S.Šalkauskis 1998)
Siekiant atskleisti pinavertės ir brandžios asmenybės bruožus, naudotasi psichologine literatūra. Psichologijoje vieningo asmenybės struktūros supratimo nėra. Norint atskleisti asmenybės esmę, tikslinga atsakyti į tris klausimus: ką asmenybė vertina ir ko ji siekia; ką ji sugeba; kas ji yra. (G.Butkienė, A.Kepalaitė 1996)
Remiantis šiais klausimais,...
Šį darbą sudaro 3617 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!