Integruoto ugdymo teorijoje ir praktikoje iki šiol mažokai dėmesio skiriama specialiųjų poreikių ir normalios raidos bendraamžių socialinei sąveikai tobulinti. Kadangi paauglystė – vienas iš sudėtingiausių individo socializacijos laikotarpių, tai labai svarbu koks paauglių požiūris į specialiųjų poreikių bendraamžius ir kokie veiksniai formuoja tą požiūrį.
Darbo tema. Veiksniai, įtakojantys paauglių požiūrį į specialiųjų poreikių bendraamžius.
Darbo tkslas. Ištirti paauglių požiūrį įtakojančius veiksnius į specialiųjų poreikių bendraamžius.
Uždavinai: Išstudijuoti pedagoginę ir psichologinę literatūrą apie paauglių amžiaus tarpsnių ypatumus, specialiųjų poreikių asmenų sampratą ir jų integracijos ypatumus bendrojo lavininimo mokykloje; išsiaiškinti paauglių nuomonę apie specialiųjų poreikių bendraamžius; nustatyti veiksnius, įtakojančius paauglių požiūrį į specialiųjų poreikių bendraamžius; parengti tyrimo metodiką; apibendrinti tyrimo rezultatus.
Darbe naudotasi tokiais metodais: mokslinės literatūros analize, anketine apklausa, matematine statistine duomenų analize.
Tyrime dalyvavo „Pamario“ ir „Dacho“ vidurinių mokyklų aštuntų klasių moksleiviai ir pedagogai, dirbantys su paaugliais ir specialiųjų poreikių vaikais. Buvo apklausta šimtas moksleivių, 62 – mergaitės ir 28 – berniukai, bei 30 – pedagogų.
Apklausus paauglius paaiškėjo, kad tiek mergaitės, tiek berniukai į savo draugų būrį priimtų specialiųjų poreikių bendraamžius, nepaisant savo amžiaus tarpsnių ypatumų. Jei tektų kartu mokytis su tokiais bendraamžiais jie nelabai žinotų, kaip elgtis, bet skriaudžiamus specialiųjų poreikių bendraamžius tikrai užstotų. O didžiausią įtaką jų požiūriui daro artimiausioje aplinkoje esantys asmenys – tai jų bendraamžiai, klasės bendruomenė, šeima ir mažiausiai masinės informacijos priemonės bei kultūros įstaigos.
Pedagogų apklausos rezultatai parodė, kad daugumos pedagogų nuomone vaikus su specialiaisiais poreikiais integruojant į bendrojo lavinimo mokyklas yra neatsižvelgiama į tai, kad pedagogai turi mažai žinių dirbant su tokiais vaikais. Jų manymu, daugelis paauglių tėvų teigiamai vertina integracijos procesą.
Specialiųjų poreikių vaiko padėtimi bendrojo lavinimo mokykloje Lietuvoje pradėta domėtis tik pastarajame dešimtmetyje, kai vaikai su negalia buvo pradėti mokyti kartu su savo sveikaisiais bendraamžiais. Tad visiškai natūralu, jog tokio pobūdžio tyrimų mūsų krašte nėra daug. Tarp šių negausių tyrinėtojų reikia paminėti J. Ambrukaičio (1994), V. Gudaičio (1985,...
Šį darbą sudaro 9030 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!