2005 m.
Pagrindinės sąvokos
Komunikacija – tai žmonių bendravimas, keitimasis patyrimais, mintimis, išgyvenimais, kultūrinėmis ir dvasinėmis vertybėmis ir pan. Skiriamos dvi pagrindinės komunikacijos formos – verbalinė ir neverbalinė.
Kalbėjimas – suprantamas kaip procesas, t.y garsų tarimas, jų jungimas į skiemenis, žodžius ir t.t.
Kalba – tai sistema, kuri jungia tris pagrindinius komponentus – fonetiką, leksiką ir gramatiką. Naudodamasis kalba, kaip ženklų sistema, žmogus turi galimybę bendrauti ir perimti iš kartos į kartą sukauptas žinias apie supantį pasaulį bei tobulinti pačią kalbą.
Autizmas – specifinė vaiko būsena, pataloginis uždarumas.
Dizartrija – garsų tarimo sutrikimas dėl nepakankamos periferinio kalbėjimo aparato inervacijos.
Mutizmas - balso ir kalbos nebuvimas (nebylystė) ar išnykimas, esant normaliai klausai. Kalbinio bendravimo su aplinkiniais sutrikimais dėl psichinių traumų.
Rinolalija – kalbėjimas pro nosį ir netaisyklingas garsų tarimas dėl gomurio nesuaugimų ar minkštojo gomurio fynkcijos sutrikimo.
Komunikacijos sutrikimas – tai santykinai nuolatinins nukrypimas nuo priimtų kalbėjimo, kalbos ir bendravimo normų.
Anartrija – tarimo sutrikimas ar visiškas negalėjimas tarti.
Dislalija – garsų tarimo trūkumai, kurie atsiranda esant normaliai klausai ir ir normaliai periferinio kalbėjimo aparato inervacijai. Dažnai vartojamas dislalijos sinonimas šveplavimas.
Įvadas
Pilnavertė komunikacija priklauso nuo kalbėjimo ir kalbos mokėjimo lygio. Dauguma vaikų į mokykla ateina turėdami pakankamai susiformavusią kalbą: aiškiai taria kalbos garsus, platus jų žodynas, sudarinėja gramatiškai taisyklingus sakinius, rišliai pasakoja. Tačiau dalis mokinių turi vienokių ar kitokių kalbos sutrikimų, kurie gali būti mokymosi sunkumų ir ydingos asmenybės formavimosi priežastis.
Būdingiausi mokiniams yra fonologiniai sutrikimai. Jie apibūdinami įvairiais garsų tarimo trūkumais ir nesusiformavusiais foneminiais vaizdiniais, t.y mokiniai blogai ir diferencijuoja kalbos garsus. Tokie sutrikimai dažniausiai vadinami dislalijomis, nors blogai skirti kalbos garsus vaikai rinolalikai, ir dizartrikai. Dėl sutrikusios foneminės klausos mokiniams sunku išmokti skaityti ir rašyti. Padedant logopedams kalbos sutrikimas pašalinamas greičiau. Kartais mokiniai, turintys fonologinių sutrikimų, siunčiami mokytis į logopedinę mokyklą.
Taip pat sudėtingi komunikacijos sutrikimai yra mutizmas ir autizmas. Mutizmas – balso ir kalbos nebuvimas (nebylystė), esant normaliai klausai. Tai verbalinio bendravimo...
Šį darbą sudaro 2319 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!