Naudodamasis kalba, kaip ženklų sistema, žmogus turi galimybę bendrauti ir perimti iš kartos į kartą sukauptas žinias apie supantį pasaulį bei patobulinti pačią kalbą.
Kalbėjimas- (sakytinės kalbos garsų susidarymas ir jų nuoseklus išdėstymas) yra labiausiai paplitusi simbolių sistema, naudojama žmonių komunikacijoje.
• kalbos neišsivytimas– vaiko klausa ir intelektas normalūs, tačiau visa kalbos sistema, apimanti fonetiką, leksiką ir gramatinę kalbos sandarą, yra neišlavėjusi. Jis gali būti įvairių laipsnių– nežymus, vidutinis ir žymus.
• specifinis kalbos sutrikimas (SKS)– jis yra nurodomas naujausioje literatūroje, tai kalbos sutrikimas, kurio priežasčių negalima nustatyti. Šie sutrikimai nėra protinio atsilikimo ar suvokimo problemų rezultatas. Ši kategorija kelia daug diskusijų. Kitaip vadinama specifine kalbos negalia.
• ankstyvasis kalbos raiškos sulėtėjimas (AKRS) - ženklus ekspresyvios raidos vėlavimas. Ši problema išryškėja vaikui esant dvejų metų.
Galimi ir įvairūs komunikacijos sutrikimai:
• mikčiojimas– kalbėjimo ritmo sutrikimas;
• mutizmas– vaikas nekalba dėl psichologinių priežasčių
• autizmas– tai sutrikimas, pasireiškiantis uždarumu savyje, nutolimas nuo pasaulio.
Yra keletas pagrindinių ir keletas šalutinių veiksnių, kurie nusako sutrikimų priežastis:
• pagrindiniai veiksniai, susiję su CNS pažeidimais bei disfunkcija;
• šalutiniai veiksniai, susiję su sensoriniais ar fiziniais sutrikimais, nesukeliančiais smegenų pažeidimų, tačiau prisidedantys prie kalbos sutrikimų;
• aplinkos ir emociniai veiksniai, susiję su kalbos sutrikimais, kurių pirminis šaltinis yra vaiko psichologinė ar fizinė aplinka;
• įvairūs veiksniai–kalbos sutrikimų priežastys dažnai būna kompleksinės, t.y minėtų veiksnių deriniai.
Yra tiksliai žinoma, kad kalbos raida bendrąja prasme susijusi su fizine branda, pažinimo įgūdžių raida bei socializacija. Žinant norminius dalykus bet kurioje amžiaus grupėje, galima lengviau nustatyti, kokie atsiradę sunkumai ir kas juos sukėlė. Mokytojui nėra paprasta įsikišti į kalbos raidos procesą, reikia tiksliai įvertinti galimybes ir parinkti tinkamas poveikio priemones korekcijai. Daugėja įrodymų, kad veiksminga kalbos intervencija turi vykti natūralioje vaiko aplinkoje, joje turi dalyvauti ne tik kalbos specialistai, bet ir visi, kurie turi kontaktą su vaikais.
Pačiam vaikui ir jį supantiems asmenims svarbu:
• atsižvelgti apie ką kalba vaikas ir apie ką kalbėti jį reikia...
Šį darbą sudaro 6108 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!