Visame pasaulyje negalia egzistuoja nuo pačių seniausių laikų. Žmonių, kurie turi negalią gyvenimo kokybe priklauso nuo visuomenėje vyraujančio požiūrio į negalią, kadangi tokie žmonės patys negali kovoti už savo gerbuvį.
Mąstymas – tai psichinis procesas, kurio produktas – netiesioginis, apibendrintas pasaulio vaizdas žmogaus smegenyse.
Protinis atsilikimas – stabilus, negrįžtantamas visos pažintinės veiklos sutrikimas, kurį sukelia organiniai galvos smegenų pažeidimai.
Ribotas intelektas – tai ribinė zona tarp normalių sugebėjimų ir protinio atsilikimo.
Suvokimas – daikto, situacijos, įvykio visumos atsispindėjimas sąmonėje.
Iki XX a. aštuntojo dešimtmečio specialiojoje pedagogikoje pagrindinę vietą užėmė nežymiai sutrikusio intelekto vaikų ugdymo problemos. Vidutiniškai, žymiai ir labai žymiai sutrikusio intelekto vaikai ir jaunuoliai buvo siunčiami į specialiąsias globos įstaigas, pensionatus, kur daugiau dėmesio buvo skiriama jų globai, priežiūrai, o ne ugdymui. Panaši situacija buvo ir Lietuvoje. Priėmus naująjį Švietimo įstatymą (1991m.), buvo pradėta įgyvendinti nuostata, kad nėra nemokytinų vaikų. Švietimo ministerijos nurodymu specialiosiose mokyklose, vaikų darželiuose, pradinėse bendrojo lavinimo mokyklose, „Vilties“ bendrijose pradėta steigti lavinamąsias klases vidutiniškai ir žymiai sutrikusio intelekto vaikams.
Žymiai ir labai žymiai sutrikusio intelekto asmenys negali ir negalės savarankiškai gyventi, adaptuotis visuomenėje, kaip tai gali padaryti nežymiai sutrikusio intelekto žmonės. Šių asmenų vystymosi sutrikimų priežastis yra organinis cenrtinės nervų sistemos pažeidimas, dažniausiai įvykęs labai anksti – dar iki gimimo arba pirmaisiais kūdikio gyvenimo metais. Dauguma žymiai ir labai žymiai sutrikusio intelekto vaikų turi kompleksinių sutrikimų, tai yra šalia psichinių procesų, valios, emocijų neišsivystymo pastebimo žymūs motorikos, sensorikos sutrikimai. Ir šendien tokie vaikai gyvena intensyvios priežiūros įstaigose.
Ugdant sutrikusio intelekto vaikus, svarbiausiu pasiekimu reikia laikyti ne mokyklines žinias ar įgūdžius, o vaikų ir jaunuolių socialinės adaptacijos lygį.
Pagrindinė įstaiga, besirūpinanti nežymiai sutrikusio intelekto vaikų ugdymu, jų rengimu savarankškam gyvenimui ir darbinei veiklai, buvo ir ateityje išliks specialioji mokykla. Šiomis dienomis vis aktualesnis tampa integruotas ugdymas, kai bendrojo lavinimo mokyklose steigiamos specialiojo ugdymo klasės. Šiose klasėse mokiniai mokomi kaip ir specialiojoje mokykloje, tačiau jie...
Šį darbą sudaro 2370 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!