3. 2. Hiperaktyvus vaikas darželyje...........................................................……………..18
3. 3. Patarimai, ugdantiems hiperaktyvius vaikus..........................………....18
3. 4 Hiperaktyvių vaikų elgesio modifikavimas ir teigiamas savęs vertinimas..…………21
IŠVADOS………………………………………………………………………………………23
LITERATŪRA…………………………………………………………………………………24
ĮVADAS
Individas auga ir bręsta, tenkindamas savo reikmes ir aktyviai veikdamas aplinką. Šiame procese jis įgyja patirties, prisitaiko prie aplinkos, betarpiškai suvokdamas ir realizuodamas save. Todėl specialistas vaiką turi vertinti kaip sudėtingą biologinių ir socialinių veiksnių sąveikos produktą. Žmogaus vystymąsi lemia daugybė tarpusavy susijusių veiksnių. Iki gimimo reikšmingesni yra biologinę žmogaus struktūrą lemiantys veiksniai, po gimimo ir tolesniam vystymuisi vis didesnę reikšmę įgyja socialiniai, psichologiniai ir kultūriniai veiksniai (Radzevičienė L., 1997).
Vaikų vystymosi sutrikimų priežastys visais laikais domino žmoniją. Pastaruoju metu didžioji šių priežasčių dalis yra nustatyta ir aprašyta medicinos literatūroje. Tačiau iki šiol neprieinama prie vienodos nuomonės, kokiu individo vystymosi laikotarpiu ir kokios priežastys vyrauja.
Vaikų vystymosi sutrikimais domėjosi ir aprašė Gudonis V. (1996), Mielke U. (1997), Radzevičienė L. (1997), Ališauskas A. (1992), Daulenskienė J. (1981), Ivoškuvienė R. (1996), Karvelis V. (1981).
Vystymosi sutrikimų spektras labai platus. J. Daulenskienė pažymi, jog jų priežastys, žvelgiant į besivystantį individą socialiniu, pedagoginiu, psichologiniu aspektais, gali būti labai įvairios. Visuomet turi išlikti principinė nuostata, jog biologiniam individo pilnavertiškumui reikšmingi socialiniai – psichologiniai veiksniai, o psichologiniu – socialiniu požiūriu pilnavertiškai besivystančiai asmenybei reikšmingi biologiniai veiksniai (Gudonis V., 1996).
Skirtingos vystymosi sutrikimus nulemiančios priežastys gali sukelti įvairaus laipsnio ir pobūdžio raidos nepilnavertiškumą, paliesdamos kurią nors vieną funkciją, o kartais ir ištisas sistemas.
Sutrikusio elgesio vaikai suaugusiems kelia didesnį nerimą, susirūpinimą negu vaikai, turintys kitokią negalę. Niekada nekaltiname aklo, negirdinčio, paralyžiuoto vaiko, kad jis negali būti toks ,,kaip visi”, tačiau linkę manyti, kad vaikas, turintis įvairių elgesio deviacijų, gali atsakyti už savo poelgius, veiksmus. Toks suaugusiųjų požiūris apsunkina vaiko santykius su šeima, bendraamžiais, mokykla.
Apibrėžti bei nusakyti elgesio sutrikimus ankstyvajame ir ikimokykliniame amžiuje labai sunku. Beveik visi vaikai tam tikrais amžiaus tarpsniais turi elgesio problemų, tačiau ne visus juos apibūdiname kaip elgesio problemų turinčius vaikus.
Elgesio...
Šį darbą sudaro 7191 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!