Žymus protinis atsilikimas: IQ 20–34 (suaugusiųjų protinis amžius nuo 3 iki 6 metų). Reikalauja nuolatinės paramos. Šiai grupei būdingi patys žemiausi pasiekimų lygiai. Dauguma sunkaus PA žmonių kenčia nuo žymių motorikos ar kitų sutrikimų, liudijančių kliniškai reikšmingą centrinės nervų sistemos pažeidimą ar neišsivystymą.
Labai žymus protinis atsilikimas: IQ 20 (suaugusiųjų protinis amžius, mažesnis kaip 3 metų). Savarankiškumas, valyvumas, bendravimas ir judrumas labai apriboti. Dauguma gilaus PA asmenų yra nejudrūs, nesivaldantys ir gali bendrauti tik labai nedaugeliu rudimentinių neverbalinių formų. Jie beveik arba visiškai negali patenkinti savo pagrindinių poreikių ir todėl juos reikia nuolat prižiūrėti ir padėti jiems. Supratimas ir kalbos vartojimas yra apriboti, geriausiu atveju gali suprasti pagrindinius paliepimus ir ko nors nesudėtingai prašyti. Dauguma atvejų nustatoma organinė etiologija. Būdingi sunkūs neurologiniai ar kiti fiziniai sutrikimai, tokie kaip epilepsija, regos ar klausos pakenkimai, kurie ir riboja judrumą1. Dažnai būna akli, kurti, nevaikšto ar net nejuda, nekalba, nepažįsta žmonių aplinkos ir kt.
Labai svarbu nuo pat mažens ugdyti atskirus jutimus ir motoriką, dėl būsimo gebėjimo suvokti atskirus žmones ir aplinką. Vaikas turi tirti ir pažinti savo kūną. Bazinis stimuliavimas turėtų suteikti galimybę vaikui susipažinti su dirgikliais, kurių jis pats nesugeba sukelti, tuo būdu stimuliuojama smegenų veikla. Tačiau vaiką stimuliuoti reiktų tiktai tais dirgikliais, kuriuos leidžia suprasti jo išsivystimo lygis, taip pat leidžia jam juos rušiuoti ir vystyti savo patyrimą3.
Vieni akivaidžiausi proto negalės bruožų – tai sulėtėjusi raida bei sumažėjęs mokslumas. Paprastai anstyvieji proto negalės požymiai pasireiškia vėluojančiu psichomotoriniu vystimusi. Tačiau ne visiems vaikams būdingi tie šie požymiai, nes vaikai individualūs1. Nesvarbu kur vaikas mokomas, su juo turi būti dirbama individualiai. Anot J. Jurevičienės dirbant specializuotose internatinėse moyklose laikytis šių principų : a) nemokyto to ko vaikas negali išmokti; b) jeigu vaikas nedaro pažangos – taikyti naują medžiagą; c) ugdymą organizuoti žaidimo forma, siekiant visų aktyvaus dalyvavimo; d) konkrečios vaizdinės medžiagos naudojimas; d) vaikų...
Šį darbą sudaro 961 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!