Tikrino: dėst. ARŪNAS VAICEKAUSKAS
Kaunas
2004
II. ĮVADAS
Lyginant atskirus skirtingų religijų ir pasaulėžiūros fenomenus galima atrasti universalių benražmogiškų dalykų. Juos galima aiškinti:
1. Natūraliais įgimtais bendražmogiškais poreikiais, psichologinėmis žmogaus savybėmis ( K.G. Jungo analitinės asmenybės teorijos teiginys, kad egzistuoja kolektyvinė pasąmonė, atspindinti žmonijos evoliucijos elementus ir yra bendra visiems žmonėms. Kolektyvinėje pasąmonėje glūdi slaptas polinkis būtent taip, o ne kitaip suvokti tikrovę. Kolektyvinės pasąmonės svarbiausias komponentai yra archetipai – pirminiai vaizdiniai, pasireiškiantys mituose, pasakose, ritualuose, sapnuose ir fantazijose.1 Pvz. Pasaulio sukūrimo, Gyvybės medžio, kolektyvinės atsakomybės mitais pagrįstas pasaulio suvokimo modelis sutinkamas daugelyje skirtingų kultūrų.)
2. Transcendentinėmis priežastimis. (Susidūrus su gausia lyginamosios religijotyros medžiaga buvo atkreiptas dėmesys į transcendencijos sąvokoje glūdinčius turinius. Transcendencinis veiksnys gali būti tiek Dievas, tiek koks nors demonas, tiek abstrakti jėga. Visos religijos konstatuoja esant kitą, aukštesnę, besiskiriančią nuo šio pasaulio realybę. Transcendencinė realybė neabejotinai veikia pasaulį, žmogų ir pasireiškia mituose bei jais pagrįstuose ritualuose. Transcendenciniai veiksniai perduoda žmonėms “įstatymų lenteles”, pagrindžia teisę, yra žmonių dorovės garantai.)2
3. Bendros žmonijos protėvynės teorija, kilusi iš žmogaus kilmės mitų, bei praturtinta sensacingais archeologiniais atradimais Artimuosiuose rytuose. (1854m. Abraomo tėviškės – Ūro kasinėjimai padėjo atrasti tūkstančius dokumentų, materialinės kultūros paminklų ir kt. Kasinėjimai Eufrato pakrantėse ir Palestinoje išplėtė supratimą apie patriarchus ir jų keliones . Kurmano radiniai 1947 m. praturtino mokslininkus seniausiais Senojo Testamento tekstais.3 Galime stebėti žmonijos evoliuciją prasidėjusią ir koncentruotą gana ribotoje teritorijoje.)
Šio darbo tikslas nėra įrodyti ar paneigti kurią nors teoriją, darant griežtas išvadas, nes tyrimo objektas - religinės pasaulėžiūros. Mokslas negali išaiškinti daugelio dalykų,-sako Guljelmas Markonis, - ypač didžiosios mūsų būties paslapties. Kiekvienas mokslas žino, kad turi savo ribas, kurios pažinimui neperžengiamos. Darbo tikslas naudojant mokslinį lyginamosios analizės metodą giliau pažinti senovės lietuvių pasaulėžiūrą ir gal būt šiek tiek priartėti prie ribos, kur baigiasi pažinimas.
III. DVASIŲ IR SIELOS SAMPRATA
Šamaniškoji dvasių ir sielos samprata4
Senovės lietuvių dvasių ir sielos samprata5 6
Šamaniškoji pasaulėžiūra pripažįsta, kad...
Šį darbą sudaro 2265 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!