doc. Ona Štitilienė
Šiauliai 2003
Įvadas
Metrinės matų sistemos vienetai mūsų gyvenime labai svarbūs. Kasdien susiduriame su ilgio, svorio, talpos, ploto matais. Todėl svarbu ne tik pažinti, mokėti susmulkinti ir sustambinti, pasverti, pamatuoti, bet ir sugebėti nustatyti svorį iš rankos, ilgį, tūrį- iš akies.
Ruošiant specialiosios mokyklos vaikui gyvenimui, labai svarbi praktinė mokymo kryptis. Todėl nežymiai sutrikusio intelekto mokiniai kiekvienais metais, pradedant antrąja klase, pradedami supažindinti su vertė matais, įvairiais metrinės matų sistemos vienetais- centimetru, decimetru, metru, kilogramu, litru ir kt. Pamokų metu mokoma ne tik pažinti šiuos vienetus, bet ir atlikti su jais įvairias operacijas: sverti, matuoti, bandyti nustatyti svorį pakilnojus daiktą, ilgį- iš akies. Parodoma, kur šie matai panaudojami gyvenime. Kad mokiniai susidarytų visapusišką šių vienetų vaizdą, jie nuolat kartojami, atliekamos įvairių rūšių pratybos per visus mokymosi mokykloje metus. Aukštesnėse klasėse mokoma matinius skaičius smulkinti, stambinti, atlikti su jais aritmetinius veiksmus.
Kaip nurodo Perova (1984), sutrikusio intelekto mokiniai prastai prisimena mokomąją medžiagą, sunkiai susiformuoja sąvokas, painioja panašius pavadinimus, nemoka pritaikyti įgytų žinių praktikoje. Tad būtina nuolat tikslinti mokinių suvokimą, įgytas žinias, analizuoti daromas klaidas ir jų priežastis.
Todėl buvo atliktas tyrimas, kurio objektas- aukštesniųjų klasių specialiųjų poreikių mokinių matų ir matinių skaičių įsisavinimo ypatumai.
Šio tyrimo tikslas- išsiaiškinti, kaip nežymiai sutrikusio intelekto aukštesniųjų klasių mokiniai, besimokantys specialiojoje ir bendrojo lavinimo mokyklose, yra įsisavinę vertės ir metrinės matų sistemos vienetus bei veiksmus su matiniais skaičiais.
Darbo uždaviniai:
1. Išanalizuoti literatūros šaltinius.
2. Išsiaiškinti, kaip mokiniai yra įsisavinę santykį tarp atskirų vienetų.
3. Ištirti, kaip mokiniai sugeba nustatyti ilgį iš akies, svorį- iš rankos.
4. Nustatyti sugebėjimą palyginti, stambinti, smulkinti vienetus, atlikti su jais sudėties ir atimties veiksmus.
5. Apibendrinti ir išanalizuoti pagrindines moksleivių daromas klaidas.
6. Palyginti specialiosios ir bendrojo lavinimo mokyklos mokinių žinias ir sugebėjimus.
Bakalauro darbo medžiagai surinkti ir apibendrinti panaudoti šie tyrimo metodai:
1. Literatūros analizė.
2. Interviu, kurio metu mokiniai vardijo žinomus svorio, talpos, ilgio, vertės matus, aiškino santykį tarp smulkesnių ir...
Šį darbą sudaro 10193 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!