2007
Įvadas
Temos aktualumas:
Pilnavertė komunikacija priklauso nuo kalbėjimo ir kalbos mokėjimo lygio. Dauguma vaikų į mokyklą ateina turėdami pakankamai susiformavusią kalbą: aiškiai taria kalbos garsus, platus jų žodynas, sudarinėja gramatiškai taisyklingus sakinius, rišliai pasakoja. Tačiau dalis mokinių turi vienokių ar kitokių kalbos sutrikimų, kurie gali būti mokymosi sunkumų ir ydingos asmenybės formavimosi priežastis.
Tobulinant mokymo ir auklėjimo procesą, labai svarbu pažinti mokinio individualybę. Nežymiai sutrikusio intelekto vaikai turi įvairių vystymosi sutrikimų, kurie kliudo mokiniams sėkmingai mokytis ir turtinti savo žinias. Dėl to labai svarbu ne tik pažinti vaikų vystymosi sutrikimus, bet ir atitinkamai juos veikti, kad būtų sumažintas arba visai pašalintas jų neigiamas poveikis.
Bendrieji kalbos vystymosi sutrikimai suprantami kaip visos kalbos sistemos nepakankamas išsivystymas. Tokiais atvejais fonetiniai kalbos trūkūmai siejasi su žodyno ir gramatinės sandaros nepakankamumu. Kalbos vystymosi sutrikimai pasireiškia labai įvairiai: vaikai arba beveik visai nekalba, arba jie gali būti pradėję kalbėti, bet su ryškiais arba mažiau ryškiais fonetiniais, leksiniais ir gramatiniais kalbos trūkumais. Tokie vaikai pradėda kalbėti vėlai, būdami 3 – 5 metų amžiaus, o kartais dar vyresni. Pradeję lankyti mokyklą, jie būna nepažangūs, nes dėl kalbos trūkūmų nesugeba įsigyti rašymo ir skaitymo įgūdžių.
Tam tikros įtakos kalbos vystymosi atsilikimui gali turėti chroniškos vaikų ligos, fizinis silpnumas ir fizinis išsekimas, nepalankios auklėjimo sąlygos. Pašalinus neigiamai veikiančius faktorius, bendras vaikų, o kartu ir jų kalbos vystymasis išsilygina. Tik kartais šių vaikų kalboje išlieka tarimo trūkūmų, kurie gali būti rimta kliūtimi, mokantis rašyti ir skaityti.
Nežymiai sutrikusio intelekto vaikų kalba taip pat nepakankamai išsivysto. Tačiau yra ir tokių vaikų, kurie auga palankiose sąlygose, yra fiziškai stiprūs, neturi psichinių sutrikimų, tačiau beveik nekalba arba visai mažai kalba. Jų kalba vystosi lėtai ir labai skiriasi nuo bendraamžių kalbos.
Tyrimo tikslas:
Nustatyti nežymiai sutrikusio intelekto mokinių šnekamosios kalbos ypatybes.
Uždaviniai:
1. Nustatyti kaip nežymiai sutrikusio intelekto mokiniai geba reikšti savo mintis;
2. Nustatyti ar nežymiai sutrikusio intelekto mokinių kalba yra taisyklinga;
3. Nustatyti ar...
Šį darbą sudaro 4854 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!