Kadangi kainodara yra pagrindinė marketingo komplekso sudedamoji dalis, tai jos strategija turi būti suderinta su kitais komplekso elementais, t.y. su preke, paskirstymu ir rėmimu. Kainų politika - tai vienintelė globalaus marketingo komplekso dalis, kurioje greiti pasikeitimai tiesiogiai neįtakoja išlaidų kiekį.
Kainodaros politika yra vienas iš svarbiausių marketingo komplekso elementų, nors jos svarba dažnai lieka nesuprantama. Visi kiti komplekso elementai taip ar kitaip yra susieti su išlaidom. Vieninteliu įmonės pelno šaltiniu yra pajamos, kurių didį nusprendžia kainodaros politika.
Daugelis mažų (vidutinių) įmonių, kurios veikia vidinėje rinkoje, naudoja labai paprastą kainodaros strategiją, t.y. prie produkcijos ar paslaugų savikainos pridedamas pelno koeficientas. Tokios firmos dažnai turi problemas, kai išlaidos auga greičiau pardavimų arba kai konkurentai „numuša“ kainą. Tačiau pasaulinėje rinkoje kainodaros strategija yra daug sudėtingesnė, nes ją įtakuoja daugelis išorinių veiksnių, tokių kaip valiutos kursų svyravimai, kintanti infliacija, alternatyvių atsiskaitymo metodų naudojimas (lizingas, barteris ir pan.).
Apibendrintai, galima pasakyti, kad kainodaros strategiją sudaro pirminės produkcijos kainos nustatymas ir tolimesnis kainos reguliavimas.
Mažos ir vidutinės įmonės, įeinantis pirmą kartą į rinką kaip eksportuotojos ir turintys nereikšmingą informaciją apie tos rinkos aplinką, kurioje jai reikės dirbti, greičiausiai nustatys tokią kainą, kurį užtikrins įėjimo į rinką išlaidų padengimą. Įmonė privalo suprasti, kad išlaidų struktūra yra svarbus, tačiau ne vienintelis faktorius, padedantys nustatyti produkto kainą.
Kainodaros politika – tai svarbus strateginis ir taktinis konkurentų ginklas, kuris, palyginus su kitais globalinio marketingo komplekso elementais, lengvai valdomas ir nesusietas su didelėmis išlaidomis keičiant ir praktiškai taikant. Todėl kainodaros strategija ir praktika turi būti suderinti su kitais globalinio marketingo komplekso elementais.
Apibendrinta globalinio marketingo kainodaros struktūra pavaizduota 1 paveiksle.
1 pav. Globalinio marketingo kainodaros struktūra
Kaip matome iš 1 pav., faktoriai, įtakuojantys sprendimus susietus su globaline kainodara, suskirsto į dvi pagrindines grupes (vidinius ir išorinius veiksnius) ir keturias pogrupius (įmonės veiksniai, produkto veiksniai, aplinkos ir rinkos veiksniai).
2.1 Įmonės veiksniai
Globalinei kainodarai įtaka daro tokie veiksniai, kaip praeities ir esamoji...
Šį darbą sudaro 1171 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!