Tačiau Palubinskas įvardindamas marketingo strategiją, labiau akcentuoja marketingo komplekso elementus. Kurie jo požiūriu yra reikšmingiausi formuojant marketingo strategiją.
Apibendrinant mokslininkų apibrėžimus, galima teigti, jog jos atspindi 1 paveiksle pateiktų strategiją lemiančių veiksnių sąsają ir priklausomybę tarpusavyje.
1. kuo maksimalesnio vartojimo siekimas;
2. maksimalaus poreikio tenkinimas;
3. maksimalaus prekių ir paslaugų pasiūlos teikimas;
4. gyvenimo kokybės gerinimas;
5. rinkotyros išlaidų mažinimas;
6. ėjimas į naujas rinkas;
7. užimamos rinkos dalies didinimas;
8. naujų gaminių diegimas ir įvaizdžio gerinimas.
Kitaip tariant, kuo geriau tenkinant vartotojų poreikius, pasiekti kaip įmanoma didesnio pelno- pagrindinis marketingo tikslas.
Norint, jog strateginis įmonės tikslas būtų pasiektas , reikia suformuoti atitinkamus marketingo uždavinius. R. Virvilaitė išskiria tris pagrindines uždavinių grupes:
1. susijusius su poreikių analize ir rinkos tyrimu;
2. susijusius su poveikiu pirkėjui, formuojant jo poreikius;
3. susijusius su įmonės gaminamos produkcijos atitikimu rinkos struktūrą.
Marketingo uždaviniai yra sąlygojami marketingo funkcijos, kuria remiasi kuriant marketingo strategiją. Pagrindinės marketingo funkcijos:
1. išorinės aplinkos analizė, vartotojų poreikių tyrimas; marketingo tyrimai;
2. prekių, atitinkančių vartotojų poreikius sukūrimas ir gamyba.
3. marketingo komplekso valdymas;
4. marketingo planavimas ir kontrolė. [16,21,34,40].
Apibendrinant galima, teigti, kad marketingo strategija turi atsakyti į tris pagrindinius klausimus:
◦ Kur konkuruoti?
◦ Kada konkuruoti?
◦ Kaip konkuruoti? [28, p.250-251]
Visų pirma parenkama atitinkama rinka, bei konkuravimo priemonės. Analizuojant ir stebint rinką parenkamas pats tinkamiausias laikas įsiskverbimui į rinką.
Marketingo strategija yra organizacijos vadybos planas, reikalingas pasirinktiems tikslams ir uždaviniams įgyvendinti. Ši funkcinė strategija yra tarpininkas tarp organizacijos ir vartotojo, todėl jos organizavimą lemia tiek bendroji organizacijos strategija bei resursai, tiek vartotojai, konkurentai bei esamoji marketingo situacija.
1.2 Marketingo strategijos formavimo mechanizmas
1.2.1 Strateginis planavimas
Įmonės tikslams pasiekti rengiamos marketingo strategijos. Šios strategijos rengimas, bei įgyvendinimas remiasi atitinkama planavimo sistema, bei organizavimu. [22] visų pirma reikia numatyti keletą veiklos variantų kurie orientuos įmonę marketingo tikslų ir uždavinių įgyvendinimui. ( žr. 2 pav.). [3]. Šių elementų nustatymas padės įvertinti išorinę ir vidinę organizacijos aplinką, bei potencialias grėsmes, silpnybes ir galimybes.
Tikslai
↓
Uždaviniai
↓
Tikslinė rinka
↓
Padėtis rinkoje
↓
Strategija
2 pav. Strategijos formavimo procesas
Šaltinis: Banytė ,...
Šį darbą sudaro 5752 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!