Darbuotojų motyvavimo (skatinimo) šiuolaikinės tendencijos, jo reikšmė dabarties organizacijoje.
Motyvacija – tai poreikis arba vidinė paskata, skatinantys veikti siekiant tam tikro tikslo. Kiekvienam žmogui yra svarbu, kad jis galėtų patenkinti visus poreikius ir lūkesčius.
1.teorijos, grindžiamos žmonių poreikiais, nuo kurių priklauso jų elgsena.
2. teorijos pagrįstos žmonių lūkesčiais, kurie sąlygoja jų elgesį ir jo pasekmių suvokimą.
1 lygis – fiziologiniai poreikiai: alkis, troškulys, maistas, šiluma.
2 lygis – saugumo poreikiai: bendro saugumo poreikis, materialinis saugumas, darbo vietos saugumas, draudimas, senatvės aprūpinimas.
3 lygis – socialiniai poreikiai: kontaktas su kitais žmonėmis ir grupėmis.
4 lygis – į aš orientuoti poreikiai (pagarbos): vertybių garantijos, pripažinimas, valdžia titulas, statusas.
5 lygis – saviraiškos poreikiai: asmenybės ugdymas, individualumas, savarankiškumas.
Ši teorija grindžiama tuo, kad žmones stimuliuoja stengimasis patenkinti savo poreikius ir kad tie poreikiai turi hierarchinę struktūrą. Jie gali būti patenkinti tik eilės tvarka pagal svarbą, kadangi tobulėjant žmogui kaip asmenybei jo potencialios galimybės plečiasi, todėl saviraiškos poreikiai niekada negalės būti patenkinti. Dėl to žmogaus elgsenos motyvacija remiantis poreikiais yra begalinė.
Kitas motyvacijos modelis, orientuojantis į aukštesnio lygio poreikius, buvo D. MakKlelendo teorija. Jis manė, kad žmonėms svarbiausi trys poreikiai: valdžios, sėkmės ir dalyvavimo.
Valdžios poreikis išaiškinamas noru paveikti kitus žmones ( Maslow poreikių hierarchijoje valdžios poreikis siejasi su pagarba ir saviraiška). Valdymas dažnai patraukia žmones, pasižyminčius valdžios poreikiu, nes sudaro plačias galimybes pasireikšti.
Sėkmės poreikis taip pat yra tarp pagarbos ir saviraiškos poreikių. Jis paskelbiamas ne šio žmogaus sėkmės paskelbimu, kas tik patvirtina jo statusą, bet sėkmingo darbo proceso pabaiga. Tokie žmonės mėgsta saikingai rizikuoti, spręsti problemas.
F. Herzbergo dviejų veiksnių motyvacijos teorija. Jis nustatė, kad darbuotojų pasitenkinimo ir nepasitenkinimo priežastys yra labai įvairios. Jis išskyrė dvi veiksnių grupes:
1. Vadinamieji higieniniai veiksniai, nepasitenkinimo sukėlėjai, poreikis išvengti konfliktų, prasta įmonės organizacija, netinkamas valdymas, prasti vadovai, nelabai žmogiški santykiai ir pan. Jei šie trūkumai pašalinami, nepasitenkinimas dingsta, tačiau nejaučiama pasitenkinimo, nes, jo nuomone, taip ir turi būti. Tai...
Šį darbą sudaro 1961 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!