V.
Įvadas
Paskutinis XX amžiaus dešimtmetis Lietuvai ypač reikšmingas tiek politiniu, tiek visuomeniniu, tiek ekonominiu požiūriu. Lemiamas sėkmingos pertvarkos veiksnys – personalas. Jis - aktyvioji pertvarkos jėga. Nuo personalo pasirengimo pertvarkai, jo vertybių sistemos, kvalifikacijos, iniciatyvos priklauso pertvarkos tempai ir sėkmė.
Susipažinę su pokomunistinių šalių (Lenkijos, Vengrijos, buvusių Sovietų Sąjungos šalių, tarp jų ir Lietuvos) patyrimu galime teigti, kad kaip tik personalo srityje yra didžiausių trikdžių. Rinkos nepažinimas, menkas iniciatyvumas, netinkamas požiūris į darbą ir kiti veiksniai lėtina perėjimą į rinką.
Organizuojant ir valdant personalą atsirado atotrūkis tarp naujųjų reikalavimų ir senųjų tradicijų. Gerokai didesnį dėmesį reikėtų skirti darbuotojams vertinti, kryptingai organizuoti karjerą ir kelti kvalifikaciją.
Su šiomis problemomis susiduriame visuose lygiuose – tiek aukščiausiajame – valdymo, tiek vykdytojų lygyje. Pertvarkai svarbus visų kategorijų darbuotojų pasirengimas, nes tik sklandus visų lygių darbas garantuoja pertvarkos sėkmę. Personalo vadybos žinių reikia vadybininkui, organizuojančiam ir nukreipiančiam kolektyvo darbą reikiama linkme, tačiau jos nemažiau svarbios ir eiliniam specialistui, ir techniniam vykdytojui, nes jie dirba kartu ir nuo to, ar jie bus pasirengę priimti ar atmesti taikomas poveikio priemones, priklausys vadovų darbo sėkmė.
Darbuotojų atranka
Šiuolaikiniame informacijos ir technologijų amžiuje organizacijai itin aktualu tampa pasirinkti tinkamą, puikiai dalyką išmanantį, turintį reikiamų įgūdžių darbuotoją, galintį prisidėti prie organizacijos augimo. Nuolatinės kaitos sąlygomis gyvenančioje visuomenėje kinta ir organizacijos struktūra: jos tampa lankstesnės, nes techninė pažanga nuolat skatina išlaikyti konkurentabilumą. Be to, kinta ne tik darbo apibūdinimas, bet ir darbo prigimtis: darbai mažiau apibrėžiami kaip fiksuotas užduočių rinkinys, jie labiau sudaryti iš nuolat kintančių veiklų bei labiau apibrėžiami vaidmeniu darbo procese, didesnis dėmesys skiriamas darbuotojų atsakomybei įvairiuose organizacijos lygiuose. Darbo pobūdžiui tampant nepastoviu, ir iš darbuotojo tikimasi, kad jis greitai prisitaikys prie kintačios veiklos, prireikus greitai pakeis savo vaidmenį ir pareigas. Todėl vis dažniau organizacijoje sukuriama bendra visiems darbuotojams charakteristika ir reikalaujama įgūdžių, reikalingų organizacijai, nes darbuotojas turi suprasti daugiau negu jo programa ar sistema,...
Šį darbą sudaro 2399 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!