Norint sėkmingai vykdyti firmos veiklą reikia sukurti darnią, darbščią ir kvalifikuotą komandą. Priimant naujus narius į komandą iš daugelio kandidatų sunku rasti tinkamą, todėl organizuojama darbuotojų atranka. Ją vykdant išrenkamas tinkamiausias kandidatas darbo vietai užimti.
Dar nesenai Lietuvoje darbuotojai buvo pasirenkami paviršutiniškai, dažnai užtekdavo gero žodžio iš giminaičių, draugų ar šiaip pažystamų, jau užsitvirtinusių firmoje, ir darbo vieta beveik užtikrinta. Bet bėgant metams keičiasi darbdavių požiūris į personalą, jo kompetenciją ir kvalifikaciją. Tik gerai dirbantis personalas suteikia firmai galimybes teikti kokybiškas prekes ar paslaugas ir nešti pelną, bei padėti įmonei plėstis.
Taigi siekiant į komandą priimti tik labiausiai tinkančius darbuotojus organizuojamos atrankos. Atsiradus laisvai ar sukūrus naują darbo vietą įmonė organizuoja darbuotojų atranką. Atranką gali organizuoti pati įmonė arba samdyti kitą firmą kuri užsiima personalo paieška.
Aideen McGinn nurodo, kokiais personalo paieškos būdais dažniausiai naudojasi įmonės, ieškodamos personalo:
• skelbimai vietiniuose laikraščiuose - 16%
• skelbimai tarptautiniuose laikraščiuose - 20%
• įdarbinimo agentūros - 12%
• koledžai - 8%
• asmeninai kontaktai - 20%
• skatinimas (vidinė paieška) - 12%
• kiti metodai - 12%
Atrankos vykdymas
Norint atranką vykdyti sklandžiai reikia žinoti kokio darbuotojo reikia, ir kaip jį pritraukti. Žinomas psichologas A.Rodžeris sukūrė “septynių taškų asmenybės specifikacijos” metodiką. Joje numatytas testavimas septyniais pagrindiniais pjūviais:
• fizinė būsena (amžius, išvaizda, sveikata, lytis);
• pasiekimai (būtina kvalifikacija, pasiruošimas, patirtis, žinios);
• bendrasis intelektas (atmintis, logika, mąstymas);
• sugebėjimai (artistiškumas, polinkis menui ir t.t.);
• interesai (motyvacija);
• charakteris (temperamentas, bendravimo savybės);
• sąlygos (pvz., vairuotojo pažymėjimas, transporto priemonė ir kt.).
Asmenybės specifikacijos sudarymas palengvins reklaminių skelbimų sukūrimą, kandidatų vertinimą. Po to seka teisingas šaltinio, kuriame bus pateikta informacija apie ieškomą darbuotoją, pasirinkimas. Jis nulems tai, ar bus suformuota pakankama aibė siūlomų kandidatų. Svarbu pasirinkti būtent tą informavimo šaltinį, kuris labiausiai priimtinas potencialiems darbuotojams. Tam, kad reklaminis skelbimas būtų pastebėtas, jam keliami šie reikalavimai:
• krintantis į akis;
• įdomus;
• trumpas;
• konkretus.
Pirmiausia reikia žinoti kokio darbuotojo firmai reikia. Be šito neverta nė pradėti. Darbdavys...
Šį darbą sudaro 1393 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!