Mokymas – pedagoginis procesas, kurio metu mokiniai, mokytojo vadovaujami, įgyja žinių, mokėjimų ir įgūdžių; šiame procese kartu vystosi mokinių pažinimo jėgos ir intelektas, formuojasi jų pažiūros vertybės. Mokymas - tai svarbiausia mokyklos funkcija ir kartu pagrindinis susistemintų žinių, praktinių bei protinių mokėjimų ir įgūdžių įgijimo kelias, turintis didžiulę įtaką mokinius parengti darbui ir gyvenimui šiuolaikinėje visuomenėje.
Organizuotą ugdymą mokykloje, visų pirma ir svarbiausia – mokymą, vykdo specialistai, įgiję specialių žinių ir reikiamų mokėjimų, t. y. mokytojai. Tai reiškia, kad viena iš sąlygų jų sėkmingam darbui yra geras pedagogikos mokslo išmanymas. Pedagogika supažindina mokytoją su patriktinu, praktikoje išbandytu mokymo ir auklėjimo organizavimu, parodo poveikio mokiniui galimybes. Todėl, mokytojas siekdamas kuo tobuliau organizuoti ugdymą, turi turėti pedagoginių žinių, gerai žinoti objektyvius dėsningumus, kurie nulemia visą ugdomąjį procesą. Norint būti geru mokytoju neužtenka žinoti vien tik teoriją, reikia mokėti įdomiai ją perteikti mokiniams praktiniais užsiėmimais ir pavyzdžiais. Toks būdas sukausto mokinių dėmesį ir skatina domėtis šiuo dalyku.
Pagrindinė mokymo prielaida yra ta, kad kiekvienas mokymas yra jaunimo ruošimas ateičiai, bent kiekvieno mokymo perspektyvoje yra jaunimo ateitis, jos reikalavimai.
Daugelis žmonių mano, kad mokytojui pakanka tik gerai išmanyti savo dėstomąjį dalyką ir be didelių pastangų, be pedagogikos žinių jis sėkmingai išmokys mokinius. Tačiau be pedagoginių žinių negalima valdyti ugdymo, kuris, tobulėjant visuomenei, darosi vis sudėtingesnis. Keičiasi dalykai, jų pasirinkimo galimybė, atsiranda nauji mokymo profiliai, mokytojai priversti vis gerinti savo, kaip specialisto, profesionalumą, kelti kvalifikacijas.
Mano manymu, mokymo (pedagogikos) teorija yra mokslas, o praktika - menas. Taip mano ne vienas žymus pedagogas. Per daugelį šimtmečių yra sukauptas didžiulis pedagogikos idėjų bankas, tik ne visada viskas yra panaudojama, dažnai užmirštama. Dėl nepakankamo dėmesio pedagogai mažai panaudoja šių idėjų, todėl kai kurie dalykai yra atrandami „naujai“. Todėl pastebima, kad kas yra „nauja“ – tai neretai pamiršta sena. Taip tenka kažką prisiminti ar patobulinti esamus dalykus. Mokslas yra neatsiejamas nuo mokytojo, jis...
Šį darbą sudaro 866 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!