Šiuolaikinėje atviroje ir demokratiškoje visuomenėje siekiama išugdyti sąmoningą, kūrybingą asmenybę, kuri sugebėtų priimti tinkamus sprendimus bei už juos atsakyti. Kuo anksčiau minėti įgūdžiai bus diegiami, tuo sklandžiau vyks asmenybės socializacijos procesas. Todėl jau pradinėse klasėse svarbu pasirinkti tinkamą ugdymo metodiką, kuri dar pradinuko sąmonėje formuotų esminius bruožus, būtinus ateities atviros ir demokratinės visuomenės pilnaverčiam nariui. Šiam tikslui pasiekti viena iš tinkamiausių metodikų yra mokymasis bendradarbiaujant.
Šis modelis siekia giliausius žmonijos istorinius klodus, tačiau turėjo praeiti nemažai laiko, kol ši metodika išaugo iki konkrečios mokymosi bendradarbiaujant formos, pedagoginio ugdymo krypties.
Mokymasis bendradarbiaujant – tai vieno tikslo siekimas drauge. Mokiniai dirba kartu, kad pasiektų bendrus tikslus ir atliktų bendras užduotis. Suvokia galį pasiekti savo tikslą, tik tada, jei kiti grupės nariai pasiekia. Siekia rezultatų, kurie naudingi visiems grupės nariams.
Mokymasis bendradarbiaujant siekia ne tik padėti mokiniams įgyti akademinių žinių ir įgūdžių, bet imasi svarbių socialinių (bendravimo) tikslų ir uždavinių.
Mokymosi bendradarbiaujant idėja esti tokia pat sena, kaip ir pati žmonija. Šis modelis nėra kokios nors atskiros pedagoginės srovės vaisius. Jo ištakos siekia antikinę Graikiją, o dabartinė jo raida susijusi su XX amžiaus pradžios ugdymo psichologais ir pedagogikos teoretikais.
Senovės graikų mąstytojas Sokratas (469 – 399 m. pr. Kr.) savo filosofijoje naudojo dialogo metodą. Tiesos ieškojo drauge su mokiniais. Sokratas į mokinį žvelgdavo ne kaip į tuščią indą, kurį reikia užpildyti įvairiomis žiniomis, užlieti informacijos lavina, bet kaip į bičiulį, draugą, su kuriuo drauge ieškoma tiesos. Jis meistriškai priversdavo mokinį mąstyti, atskleisti savo individualybę.
Sokrato mokinys Platonas taip pat mėgo pokalbius tiek kitus mokydamas, tiek pats mokydamasis.
XVIII a. pr. Joseph Lancaster ir Andrew Bell pirmieji Anglijoje pradėjo organizuoti mokymosi grupes dirbančias pagal bendradarbiavimo principus. Netrukus šis modelis ėmė plisti ir Amerikoje. 1806 m. įkuriama Lancastrian mokykla Niujorke.
Ypač aktyviai šį metodą propagavo Colonel Francis Parker, dirbęs Quincy mokyklos direktoriumi (1875-1880 m.). Parker’io metodai, skatinantys mokinių bendradarbiavimą, dominavo Amerikos švietimo programoje...
Šį darbą sudaro 1586 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!