Įvadas
Mokslinė problemas. Estetikos sąvoka kilo iš senovės graikų žodžio, kuris turi dvi reikšmes. Viena – juslinis suvokimas, kita – žmogaus prigimties emocionalumas. Šį žodį kaip filosofinę sąvoką vienas iš pirmųjų ėmė vartoti vokiečių filosofas A.G.Baugmartenas. Tiesioginį estetikos ryšį su žmogaus jusliniu, emociniu patyrimu nagrinėjo daugelis filosofų. E.de Bruyne manymu, estetikams labiausiai rūpi nesuinteresuotas pažinimas, kuris atsiskleidžia mene ir tobulos žmogaus kūrybos formos, kurios turi ne tik estetinį bei filosofinį, bet ir matematinį pavidalus. G.Hegelis sakė, kad gamtos grožis tėra žmogaus dvasinio grožio atspindys, kad svarbus estetikos objektas yra gamtos ir kasdienio gyvenimo grožis. E.Souriau siūlė estetiką apibūdinti kaip mokslą apie formas. T.Munro teigia, kad estetika – humanitarinė disciplina, kuri tiria estetinę reakciją. Nors estetikos objektas kito, bet estetiką galima būtų apibūdinti kaip „filosofijos teoriją, kuriai rūpi pažinti ir įvertinti grožio, estetinės ir meninės žmogaus veiklos (kūrybos), meno istorijos ir kritikos raidą“ (A.Gaižutis, 1999, p.10).
Problemos aktualumas. Šiuo metu daug kalbama apie vertybių krizę, apie tai, kad vertybės susijaukė, o žmogus yra pasimetęs. Estetinės vertybės taip pat yra neapibrėžtos ir neaiškioje vietoje. Svarbu išsiaiškinti ką apie estetines vertybes mano paaugliai, kad galima būtų auklėjimą pakreipti tinkama linkme, kad bręstanti asmenybė nepasimestų vertybių gausybėje, todėl buvo atliktas nedidelis tyrimas, kuriame bandoma išsiaiškinti paauglių požiūrį į estetines vertybes.
Tyrime dalyvavo 68 vienos Vilniaus gimnazijos 9-10klasių moksleiviai (25 vaikinai ir 43 merginos).
Tyrimo objektas - 9-10 klasės moksleivių požiūris į estetines vertybes.
Tyrimo tikslas – išsiaiškinti paauglių požiūrį į estetines vertybes.
Uždaviniai:
1. išsiaiškinti kokias vertybes paaugliai priskiria estetinėms vertybėms.
2. nustatyti paauglių požiūrį į kai kurias estetinių vertybių grupes.
3. išanalizuoti duomenis ir padaryti išvadas.
Tyrimo hipotezė – mokinių estetinės vertybės daugiausia siejasi su menu, gamta ir išoriniu grožiu.
Tyrimo metodai:
• Projekcinis arba „Saulės“ metodas, kuris leido nustatyti kokias vertybes moksleiviai priskiria estetinėms vertybėms ir kokia jų apimtis.
• M.Rokeacho vertybinių orientacijų metodika buvo pritaikyta mažesnei estetinių vertybių grupei, kuri padėjo išsiaiškinti moksleivių požiūrį...
Šį darbą sudaro 1848 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!