Vaizdinė atmintis apibūdinama anksčiau suvoktų daiktų ir reiškinių konkrečių vaizdinių įsiminimu. Vaizdinė atmintis operuoja iš tikrovės gauta ar susikurta vaizdine medžiaga – vaizdiniais. Vaizdinys yra vaizdas objekto, kuris šiuo metu nesuvokiamas. Vaizdiniai yra panašūs į suvokimų metu gaunamus objektų vaizdus.( Jacikevičius,1994, p.61). Ši atmintis dažniausiai pasireiškia atgaminimo metu, kuomet mums kyla daugiau ar mažiau ryškūs, konkretūs žmonių, daiktų ar įvykių, kurių mes šiuo metu nesuvokiame, bet kuriuos mes suvokėme kažkada praeityje vaizdai. Taip žmogaus smegenyse atsiranda anksčiau suvoktų daiktų ar reiškinių konkretūs vaizdai - vadinami vaizdiniais.
Dažniausiai vaikas įsimena tuos daiktus ar reiškinius, kurie vienokiu ar kitokiu būdu patraukė jo dėmesį, tai kas jį sudomino, sukėlė jam stiprų ir ryškų įspūdį.
Ikimokykliniame amžiuje sparčiai vystosi vaikų gebėjimas įsiminti ir atsiminti. Įvykiai įsimenami gana ilgam laikui. Ikimokyklinio amžiaus vaikų atmintis iš esmės yra nevalinga. Tai reiškia, kad vaikas dažniausiai sąmoningai nesistengia ką nors įsiminti. Jis įsimena ir atsimena nepriklausomai nuo savo valios ir sąmonės. Įsiminimas vyksta veikloje ir priklauso nuo jos pobūdžio. Vaikas įsimena tai, į ką veikloje buvo atkreiptas jo dėmesys, kas padarė jam įspūdį, kas buvo įdomu. Nevalingo daiktų, paveiksliukų, žodžių įsiminimo kokybė priklauso nuo to, ar aktyviai ir detaliai jis juos suvokė, apgalvojo, sugrupavo savo veikloje.
Nevalingas įsiminimas, susijęs su aktyviu protiniu vaikų darbu, iki pat ikimokyklinės vaikystės pabaigos yra daug produktyvesnis negu valingas tos pačios medžiagos įsiminimas. Tie vaikai, kurie dėliojo paveikslėlius į grupes pagal tai, kam skirtus daiktus ( darbui sode, virtuveje, vaikų kambaryje, kieme ir t. t.) jie vaizduoja, nesistengdami įsiminti, įsiminė juos kur kas geriau, negu vaikai, žiūrinėję tuos pačius paveikslėlius tam, kad įsimintų. Tačiau nevalingai įsiminti tai, kas nesusiję su aktyviais suvokimo ir mąstymo veiksmais (pavyzdžiui, įsiminti žiūrėtus paveikslėlius) vaikams sekasi blogiau.
Didelę reikšmę įsiminimui turi paveikslėlių įvardijimas žodžiu, jei jie įvardijami - atsimenama daugiau. Kaip teigė psichologė L. Žitnikova: ,, Keturmečiai vaikai kurie įvardijo pavaizduotus daiktus,...
Šį darbą sudaro 1289 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!