Ikimokykliniame amžiuje sparčiai vystosi vaikų gebėjimas įsiminti ir atsiminti. Ikimokykliniame amžiuje žmonės, įvykiai įsimenami gana ilgam laikui. Iš tikrųjų mums sunku arba beveik neįmanoma prisiminti ką nors iš ankstyvosios vaikystės įvykių, o ikimokyklinė vaikystė palieka daug ryškių prisiminimų.
Nevalingos atminties lavėjimas. Ikimokyklinio amžiaus vaikų atmintis iš esmės yra nevalinga. Tai reiškia, kad vaikas dažniausiai sąmoningai nesistengia ką nors įsiminti. Jis įsimena ir atsimena nepriklausomai nuo savo valios ir sąmonės. Įsiminimas vyksta veikloje ir priklauso nuo jos pobūdžio. Vaikas įsimena tai, į ką veikloje buvo atkreiptas jo dėmesys, kas padarė jam įspūdį, kas buvo įdomu.
Nevalingo daiktų, paveiksliukų, žodžių įsiminimo kokybė priklauso nuo to, ar aktyviai ir detaliai jis juos suvokė, apgalvojo, sugrupavo savo veikloje. Vien tik žiūrinėdamas paveiksliukus, vaikas juos įsimena daug blogiau, negu tuomet, kai jam liepiama šiuos paveiksliukus sudėlioti į savo vietas. Nevalingas įsiminimas yra netiesioginis, papildomas vaiko atliekamų suvokimo ir mąstymo veiksmų rezultatas.
Valingos atminties lavėjimas. Valingi įsiminti ir atgaminti vaikas pradeda viduriniame ikimokykliniame amžiuje. Palankiausios sąlygos valingam įsiminimui ir atgaminimui ugdyti susidaro žaidžiant, kai įsiminimas padeda vaikui sėkmingai atlikti pasirinktą vaidmenį.
Valinga atmintis formuojasi keliais etapais. Pirmiausia vaikas pradeda suvokti būtinumą įsiminti ir atsiminti, nežinodamas, kokiais būdais tai daroma. Būtinumas atsiminti vaikui iškyla anksčiau, nes jis pirmiausia atsiduria tokiose situacijose, kur iš jo laukiama, kad jis būtent atsimintų, atkurtų tai, ką jis anksčiau yra suvokęs arba daręs. O būtinumą įsiminti vaikas pradeda suprasti bandydamas atsiminti; jis pradeda numanyti, kad jeigu nesistengs įsiminti, tai paskui negalės ir atkurti to, ko iš jo laukiama.
Įsiminimo ir atgaminimo būdų vaikas neišranda pats. Jų išmoko suaugusieji.
įsiminti ir atsiminti vaikai stengiasi palyginti retais atvejais, kai jų veikloje iškyla atitinkami uždaviniai arba kai to reikalauja suaugusieji.
Kai kurie ikimokyklinio amžiaus vaikai turi ypatingą regimąją atmintį, kuri vadinama eidetine atmintimi. Eidetinės atminties vaizdiniai savo ryškumu ir aiškumu yra artimi suvokimo vaizdams: vaikas, prisimindamas ką nors, kas buvo suvokta anksčiau,...
Šį darbą sudaro 1606 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!