Bendravimas – atveria žmogui kelią į pasaulį. Tik bendraudamas žmogus sugeba pritapti ir prisitaikyti, jo nebuvimas – tiesus kelias į socialinę izoliaciją ir vienatvę.
Bendravimas – tai dovana apie kurią dažnai nė nesusimąstome, ji mums tarytum savaime suprantamas dalykas, bet ne visiems taip pasisekė kaip mums. Daugelis likimo ir taip jau nuskriaustų žmonių, turinčių intelekto, motorikos sutrikimų, dažnai praranda bendravimo dovaną. Todėl, kad būtų užtikrinta visų galimybė bendrauti, šie žmonės yra ugdomi ir mokomi bendrauti tiek kalba, tiek ir neverbaliniais būdais – kiekvieną pagal jų individualias galimybes. Tai sunkus ir varginantis procesas, be kurio intelekto sutrikimų turintys asmenys negalėtų bendrauti ir suprasti vienas kito ir kitų žmonių.
Bendraudamas su suaugusiaisiais bei draugais ir sutrikusio intelekto vaikas nesijaučia vienišas, patiria bendravimo malonumą, geriau pažįsta save ir kitus, išmoksta derinti veiksmus, perima dorovines normas, pradeda laikytis elementarių bendravimo taisyklių. Tik bendraudamas vaikas gali įvaldyti komunikacijos priemones, gauti daugiau informacijos apie aplinkinį pasaulį.
Pradėję lankyti mokyklą ne visi žymiai ir vidutiniškai sutrikusio intelekto vaikai tinkamai bendrauja su suaugusiaisiais ir kitais vaikais. Vieni slepiasi, atsisako bendrauti, kiti įkyriai liečia, naršo kitų žmonių asmeninius daiktus, trukdo dirbti, nejaučia distancijos bendraudami su nepažįstamais žmonėmis. Pamažu daugelis mokinių įsijungia į pedagogų organizuojamus kolektyvinius žaidimus, atlikdami prieinamas užduotis. Tačiau nuolat reikalingas pavyzdys, kurį būtų galima pamėgdžioti, sufleravimas, paaiškinimas. Dalis vaikų įpranta žaisti prisilaikydami taisyklių. Pirmaisiais, antraisiais mokymo metais vaikai paprastai žaidžia greta, bet atskirais žaislais, noriai mėgdžioja kitų veiksmus, nori turėti tokį pat daiktą, žaislą. Įškyla sunkumų, kai tenka ko nors paprašyti, pasiskolinti (paprasčiausiai atima). Pamėgdžiodami pedagogą, jam sufleruojant, mokiniai sugeba atlikti savo vaidmeniui derančius veiksmus kolektyviniame žaidime, kuriam vadovauja suaugusieji. Žaidimų pagal taisykles savarankiškai žaisti dar nesugeba. Labai greitai užmiršta veiksmų atlikimo eilę.
Retas vaikas pirmaisiais ir antraisiais mokymo metais pasisveikina ir atsisveikina, atsiprašo, padėkoja be priminimo. kai kurie mokiniai pasisveikina tik su savo mokytoja. dauguma sveikinasi ir dėkoja priminus, kad...
Šį darbą sudaro 3235 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!