Judėjimo negalią turinčių asmenų profesinis ugdymas ir integravivimas į darbo rinką Anglijoje ir Rusijoje.
Į DARBO RINKĄ RUSIJOJE
4.1. Statistika............................................................................................................ 12
4.2. Profesinio ugdymo galimybės Rusijos universitetuose....................................... 12
4.3. Įsidarbinimo galimybės asmenims su judėjimo negalia...................................... 13
5. NEĮGALIŲJŲ PROFESINIS UGDYMAS BEI INTEGRAVIMAS
Į DARBO RINKĄ LIETUVOJE
5.1. Statistika ........................................................................................................... 15
5.2. Profesinio ugdymo galimybės Lietuvos universitetuose.................................... 15
5.3. Įsidarbinimo galimybės asmenims su judėjimo negalia..................................... 16
6. APIBENDRINIMAS........................................................................................................ 19
7. LITERATŪROS SĄRAŠAS............................................................................................ 20
ĮVADAS
“Sakoma, kad vieni likimą laiko rankose, kitus - patsai likimas renkasi. Taigi, visuomenė lyg ir pasidalino į dvi dalis: sveikieji, savo likimo valdovai, ir neįgalieji” (E.Stardubceva, 2004).
Šiandieninėje visuomenėje egzistuoja skirtingos socialinės grupės, tarp kurių viena pažeidžiamiausių yra neįgalių asmenų grupė. Ji išsiskiria iš kitų grupių savo statusu, problemomis, su kuriomis kasdienėse gyvenimo srityse susiduria neįgalūs asmenys. Švietimas, gyvenimo sąlygos, bendravimas, visuomeninis bei asmeninis gyvenimas, darbas bei materialinė gerovė – tai tik maža visuomeninio gyvenimo dalis, kuri sukelia reikšmingų problemų neįgaliems žmonėms. Negalia, kaip ir rasė ar lytis, nėra pasirenkama pačio žmogaus, bet pasireiškia nuo gimimo ar kaip ligos, traumos pasekmė. Negalios reikšmė asmens gyvenimui priklauso tiek nuo sveikatos būklės, tiek nuo to, kaip visuomenė apibrėžia ir priima neįgalų žmogų. Fiziškai neįgalūs asmenys sudaro ribinę grupę tarp visavertiškai funkcionuojančios pagrindinės visuomenės bei rizikos grupių ( sutrikusio intelekto asmenys, priklausomybę turintys asmenys, rizikos šeimos). Fizinę negalią turinčių asmenų problemos, poreikiai yra mažiau akcentuojami nei pastarųjų grupių, nors tiek vieni, tiek kiti susiduria su tokiomis pat problemomis, o jų integracija yra tokia pat sudėtinga bei reikalaujanti institucijų, visuomenės įsitraukimo.
Daugiau nei 15 metų vyksta neigalių asmenų integracija į visuomenę, daug dėmesio skiriama neįgalių vaikų ugdymui, jų auklėjimo bei gyvenimo kokybės gerinimo ypatybėms. Tačiau fizinę negalią turinčių asmenų integravimas į darbo rinką, o taip pat ir profesinis ugdymas vis dar sulaukia nedaug dėmesio tiek rytų, tiek vakarų valstybėse.
Šio darbo tikslas - analizuojant literatūrą apžvelgti fizinę negalią turinčių asmenų profesinio ugdymo bei integracijos į darbo rinką...
Šį darbą sudaro 4913 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!