Įvadas
Viduramžiai yra viena iš sunkiausiai interpretuojamų epochų ne tik dėl jos vidinio sudėtingumo: kalbos, metafizikos ir dialektikos, bet ir dėl tyrinėtojų skirtingo vertinimo. Vieni šią epochą menkina, kiti aukština, vieniems – tai šviesa, kitiems – tamsa.
Šio pranešimo tema yra „Viduramžių filosofai ir jų idėjos“, pranešimo tikslas supažindinti su keletu viduramžių filosofų ir jų idėjomis. Filosofų idėjoms didelę įtaką darė krikščionybės įsigalėjimas. Filosofai akcentavo Dievo svarbą žmonių ir valstybės gyvenime. Svarbiausia, kad ankstyvosios krikščionybės Dievas yra visagalis ir geras.
Žmogaus protas iškelia labai rimtų pažinimo klausimų. Turėdamas sielą — amžinybės kibirkštį,— žmogus suvokia, kad būtų tiesiog nedovanotinai išdidu manyti, kad jo mintys gali sutapti su dievo mintimis.
Pranešime minimi šie filosofai: Aurelijus Augustinas, Boetijus, Anzelmas Kenterberietis, Tomas Akvinietis. Plačiausiai aptariamos Tomo Akviniečio idėjos, o kitu filosofu tik svarbiausi idėjų aspektai.
Terminas viduramžiai italų humanistų buvo pasiūlytas XVII a., tačiau chronologiškai apibrėžti viduramžius yra gana sunku, nes jie įsiterpia tarp antikos ir naujųjų amžių, t.y. tarp dviejų epochų. Vienas iš svarbiausių tos epochos požymių yra monoteizmo įsigalėjimas. Vakaruose įsigalėjo krikščionybė, Artimuosiuose ir Viduriniuosiuose Rytuose — islamas. Monoteizmas visur stipriai paveikė žmonių gyvenimo būdą, bet dramatiškiausiai — Europoje. Per visą tūkstantmetį Bažnyčia buvo politinės valdžios patarėja ir sąjungininkė, kūrusi krikščioniškąją kultūrą.
Svarbiausio viduramžių dvasinio gyvenimo bruožas yra Krikščionybė, kurios įsigalėjimą viduramžiais sąlygojo daugelis aplinkybių.
Pirmiausia, krikščionys dar Romos viešpatavimo laikais-sukūrė ne tik svarbiausias savo tikėjimo dogmas, teologijos pagrindus, pirmąsias spekuliatyvias interpretacijas, bet ir bažnytinę organizaciją, t. y. įvairias religinės veiklos institucijas, kurios poimperinės suirutės sąlygomis tapo bene svarbiausiais ir dvasinės, ir socialinės bei politinės stabilizacijos atramos taškais.
Viena iš krikščionybės įsitvirtinimo sąlygų buvo sėkmingas bažnyčios manipuliavimas ideologinėmis religijos galimybėmis. Teigdama principinę žmonių lygybę prieš dievą, krikščionybė psichologiškai kompensavo ne tik feodalinės visuomenės faktinę socialinę nelygybę, bet ir idėjinį bei moralinį žmogaus persiorientavimą: priklausydamas visų pirma nuo paties žmogaus, religinės dorovės turinio realizavimas konkrečiu gyvenimu žmogui garantavo universalias ir absoliučias...
Šį darbą sudaro 2160 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!