Referatai

Būties problema viduramžių filosofijoje

10   (1 atsiliepimai)
Būties problema viduramžių filosofijoje 1 puslapis
Būties problema viduramžių filosofijoje 2 puslapis
Būties problema viduramžių filosofijoje 3 puslapis
Būties problema viduramžių filosofijoje 4 puslapis
Būties problema viduramžių filosofijoje 5 puslapis
Būties problema viduramžių filosofijoje 6 puslapis
Būties problema viduramžių filosofijoje 7 puslapis
Būties problema viduramžių filosofijoje 8 puslapis
Būties problema viduramžių filosofijoje 9 puslapis
Būties problema viduramžių filosofijoje 10 puslapis
Būties problema viduramžių filosofijoje 11 puslapis
Būties problema viduramžių filosofijoje 12 puslapis
Būties problema viduramžių filosofijoje 13 puslapis
Būties problema viduramžių filosofijoje 14 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

Kaunas
2005
Įvadas
Viduramžiais niekas neabejojo, kad Dievas, kaip pasaulio kūrėjas, jo pagrindas ir esmė yra absoliuti substancija (substancija – esmė, pagrindas). Jo kaip absoliučios substancijos statuso ir naujaisiais laikais beveik niekas neginčijo. Tačiau dėl to, kas sukurtame pasaulyje yra substancija, o kas ne, karštai ginčytasi tiek viduramžiais, tiek vėliau.
Aurelijaus Augustino (354 - 430) kūriniai priskiriami tiems Vakarų dvasios istorijos veikalams, kurie jai yra padarę didžiausią poveikį. Antikos epochos pabaigoje Augustinas, sutelkęs Antikos filosofijos palikimą, padėjo “krikščioniškos filosofijos” pagrindus. Taip jis atvėrė kelią į viduramžius. Tačiau jo mąstyme glūdi daug dalykų, reikšmingų ir naujiesiems bei naujausiems laikams, antai daug ką iš jo perima Dekartas, taip pat Huserlis, analizuodamas vidinį laiko suvokimą.
Realizmo ir nominalizmo ginče žymiausias viduramžių filosofas Tomas Akvinietis (1225/1226 - 1274) užėmė palyginti nuosaikią poziciją. Jo nuomone, sukurtame pasaulyje tik daiktai yra savarankiškos esybės (substancijos), nors jų savarankiškumas, aišku, yra santykinis, kadangi visi jie sukurti Dievo. Bendrybės egzistuoja daiktuose. Tačiau, kita vertus, jos egzistuoja dar ir Dievo bei žmogaus prote. Universalijos, egzistuodamos Dievo prote, yra, aišku, pirmesnės už daiktus, todėl tokią Tomo Akviniečio poziciją galima pavadinti nuosaikiuoju realizmu.
Aurelijus Augustinas
Savęs pažinimas yra Dievo pažinimas
Augustino asmenybę geriausiai leidžia pažinti jo “Išpažinimai”. Pirmuosiuose skyriuose jis aprašo nerimastingą, vidinio sąmyšio kupiną laikotarpį iki atsivertimo į krikščionybę. Tolesniuose skyriuose pateikiama “atsiminimo teorija” – patirties, sąmonės, laiko apmąstymai, kuriuose galima įžvelgti vėliau atsiradusios sąmonės filosofijos užuomazgų. Savižinos kelias, kuriuo pasuko Augustinas, ypatingas atsigręžimu į Dievą. Tikėdamas žmogus gali išskleisti savo pažinimo galimybes, ir priešingai, pažinimas gali patvirtinti tikėjimą.
Aurelijui Augustinui visi daiktai kalba apie Dievą, jų Kūrėją. Daiktai yra Dievo pėdsakas. Kadangi visas pasaulis sutelktas žmogaus sieloje, tai ir Dievo reikia joje ieškoti. Kelias – savęs pažinimas: “Pažįstu save, pažįstu ir Tave”. Tačiau Dievą žmogaus protas gali pažinti tik tuomet, kai suvokia, kad pats žmogus yra Dievo paveikslas ir panašybė.
Ieškodamas pažinimo prielaidų, Augustinas mato, kad žinojimas remiasi į vidinį...

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 3051 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

Turinys
  • Įvadas 3
  • Savęs pažinimas yra Dievo pažinimas 4
  • Laiko analizė 6
  • Etikos ir istorijos samprata 6
  • Dievas – neišmatuojama Būtis, Tiesa ir Gėris 8
  • Būties hierarchija 9
  • Dievo egzistavimo įrodymai 10
  • Dievo buvimo įrodymų problema 12
  • Išvados 13
  • Literatūra 14

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Lygis
Universitetinis
Failo tipas
Word failas (.doc)
Apimtis
14 psl., (3051 ž.)
Darbo duomenys
  • Viduramžių filosofijos referatas
  • 14 psl., (3051 ž.)
  • Word failas 83 KB
  • Lygis: Universitetinis
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį referatą
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt