J. Piaget (1896-1980)- kognityvinės psichologijos perspektyvos autorius. Jis sukūrė intelektinio vystymosi teoriją. Jo nuomone pažintiniai procesai ir mąstymo raida yra ne tiek pastiprinimo iš aplinkos rezultatas ar išmoktų dalykų kiekio atspindys, bet daugiau priklauso nuo kokybiškai pasikeitusių vaiko sugebėjimų. Piaget išskyrė sensomotorinį intelektą (nuo gimimo iki 2 metų), kurio dėka vaikas jau sugeba išskirti save iš kitų objektų, pastebi ryšį tarp veiksmo ir jo pasekmių, suvokia , kad daiktai egzistuoja ir tada, kai jų nematai. Vaikas aplinkai pažinti naudoja jutimus ir motorinius sugebėjimus. Laikotarpis nuo dvejų iki septynerių metų amžiaus yra ikioperacinė intelekto vystymosi stadija. Vaikas kalba ir mąsto egocentriškai, nesugeba suprasti kito žmogaus suvokimo, objektus klasifikuoja pagal vieną požymį, spalvą. Pasauliui pažinti naudoja simbolinį mąstymą ir kalbą. 7-11 metų vaikai jau išmoksta logiškai mąstyti, suvokia masę, svorį, klasifikuoja objektus pagal kelis požymius. Šis etapas vadinamas konkrečių operacijų intelekto stadija. 12 metų vaikas pasiekia formalių operacijų intelekto stadiją, būdingą ir suaugusiems. Jie sugeba kelti hipotezes, logiškai ir abstrakčiai mąstyti, prognozuoti, dažnai pervertina savo sugebėjimus.
Piaget domisi tais atvejais, kai mąstant sukuriamas naujo elgesio būdas, mažiau analizuoja motyvus ir elgesio pasekmes, dėmesio centre- kiekvieno žmogaus aktyvus mąstymas. Taip pat tiria tokius psichinius procesus kaip suvokimas, atmintis, mąstymas, sprendimų priėmimas, problemų sprendimas ir kitus. Pagrindiniais psichiniais procesais, lemiančiais vaiko pažintinę raidą, Piaget laiko adaptaciją (kadangi nauja patirtis suteikia papildomos informacijos, žmogus adaptuoja savo mąstymą, kad galėtų priimti naujas mintis, tai prisitaikymas), asimiliaciją (tai naujos probleminės situacijos įjungimas į kitas situacijas, kurias vaikas jau gali išspręsti nekeisdamas jau turimų veiksmo schemų), akomodaciją (turimų schemų pakeitimas naujam uždaviniui spręsti) ir vyraujantį principą – pusiausvyrą ( tai toks asimiliacijos ir akomodacijos tarpusavio santykis, kuris įgalina adaptaciją).
Šis kognityvinės teorijos atstovas sukūrė klinikinį tyrimo metodą- naują psichinių reiškinių tyrimo būdą, leidžiantį atskleisti kokybines vaiko mąstymo ypatybes, jis įrodė, kad vaikui būdinga ypatinga mąstymo logika, kuri kokybiškai skiriasi nuo...
Šį darbą sudaro 1996 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!