Atmintis yra proto sukauptų žinių saugykla. Pasak Cicerono, atmintis yra „visų dalykų saugykla ir sergėtoja“. Psichologui atmintis – bet koks ženklas, kad tai, kas buvo išmokta, išliko.
Vaizdinė atmintis – tai reiškinys, kurį aprašė, tyrė nemažai Lietuvos ir užsienio autorių (L.Žitnikova, R.Žukauskienė, V.Muchina, A.Gučas, A.Jacikevičius, N.L.Gage, D.C.Berliner, J.Piaget ir kt.). Vaizdinė atmintis turi didžiulę reikšmę ikimokyklinio ir vyresnio amžiaus vaikų, taip pat suaugusiųjų gyvenime. Šio tipo atminties pagalba mes gebame įsiminti, o vėliau ir atgaminti neseniai regėtus vaizdinius.
Vaizdinė atmintis operuoja iš tikrovės gauta ir susikurta vaizdine medžiaga – vaizdiniais. Vaizdinys yra vaizdas objekto, kuris šiuo metu nesuvokiamas. Žmogaus atmintyje yra daugybė regėjimo, girdėjimo, uodimo ir kitų vaizdinių.
Vaizdiniai yra panašūs į suvokimų metu gaunamus objektų vaizdus. Jie skiriasi nuo suvokimų tuo, kad yra ne tokie ryškūs (kartais neperduoda spalvų ir kt.), fragmentiški ir nepastovūs. Vaizdiniai skirstomi į rūšis pagal jutimo organus. Be to, skiriami individualūs ir bendri vaizdiniai. [2, 60-61]
Ikimokykliniame amžiuje sparčiai vystosi vaikų gebėjimas įsiminti ir atsiminti. Šio amžiaus vaikų atmintis iš esmės yra nevalinga. Tai reiškia, kad vaikas dažniausiai sąmoningai nesistengia ką nors įsiminti. Jis įsimena ir atsimena nepriklausomai nuo savo valios ir sąmonės. Įsiminimas vyksta veikloje ir priklauso nuo jos pobūdžio. Vaikas įsimena tai, į ką veikloje buvo atkreiptas jo dėmesys, kas padarė jam įspūdį, kas buvo įdomu. [3, 223-224]
Organizuodama vaikų darbą su paveikslėliais, auklėtoja tuo pačiu padeda ikimokyklinukams nevalingai įsiminti paveikslėliuose pavaizduotus daiktus. Kiek daiktų ikimokyklinukai galės nevalingai įsiminti, priklausys nuo to, kaip jie dirbs su paveikslėliais. [4, 7-8]
Nevalingo daiktų, paveiksliukų, žodžių įsiminimo kokybė priklauso nuo to, ar aktyviai ir detaliai vaikas juos suvokė, apgalvojo, sugrupavo savo veikloje. [3, 224] Kai vaikai tik paprastai apžiūrinėja paveikslėlius (išdėsto juos ant stalo, dėlioja iš vienos vietos į kitą, sudeda į krūvą ir pan.), o ne ieško jų panašumų ir skirtumų ir negrupuoja pagal bendrus esminius požymius, jie įsimena palyginti nedaug...
Šį darbą sudaro 1390 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!